مجلس عوام کانادا به اتفاق آراء قطعنامه‌ای را تصویب و جنایات مرتکب شده در میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا را «نسل‌کشی» ارزیابی کرد.

مجلس عوام کانادا جنایت علیه مسلمانان روهینگیا‌ را «نسل‌کشی» دانستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مجلس عوام کانادا روز پنجشنبه به اتفاق آراء قطعنامه‌ای را تصویب و جنایات مرتکب شده در میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا را "نسل کشی" ارزیابی کرد.

قطعنامه‌ای که نمایندگان مجلس عوام پارلمان کانادا تصویب کردند، گزارش ماموران تحقیق سازمان ملل را تایید می‌کند. گزارش ماموران تحقیق سازمان ملل "جنایاتی را که ارتش میانمار علیه اقلیت روهینگیا و سایر اقلیت‌های قومی مرتکب شده، جنایت علیه بشریت ارزیابی کرده است".

نمایندگان پارلمان کانادا اذعان کردند این جنایات علیه روهینگیا‌ها نسل کشی است و از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند این موضوع را به دیوان کیفری بین المللی ارجاع دهد.

این قطعنامه همچنین از شورای امنیت درخواست می‌کند درباره مقامات بلندپایه شبکه فرماندهی نظامی میانمار تحقیق کند و آن‌ها را به جرم ارتکاب جنایت نسل کشی تحت تعقیب قرار دهد.

کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا نیز در واکنش به تصویب این قطعنامه اعلام کرد: "من می‌خواهم خاطر نشان کنم تا چه اندازه جنایات علیه روهینگیا مصیبت بار و هولناک است". وی افزود: "ما در سطح بین المللی تلاش می‌کنیم که درباره روهینگیا‌ها عدالت اجرا شود. تصویب قطعنامه امروز (پنجشنبه) به اتفاق آراء نشانگر مرحله مهمی در این مسیر است".

در میانمار که ۹۰ درصد مردم آنجا بودایی هستند، با مسلمانان روهینگیا‌ به عنوان خارجی رفتار می‌شود. بین اوت و دسامبر ۲۰۱۷ بیش از ۷۰۰ هزار نفر از روهینگیا‌ها به دنبال حمله ارتش میانمار به بنگلادش گریختند. در این حمله ارتش میانمار، اقلیت روهینگیا‌ با آزار و اذیت، تجاوز و اعدام‌های خارج از روال قانونی و آتش زدن روستا‌ها مواجه شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
همه از افراط گرايي وحشت زده اند
آخرین اخبار