سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزودی؛

زنگ مرمت خانه های تاریخی دزفول نواخته می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: با تصویب اعتبارات کشوری ۷ خانه تاریخی ثبت ملی در این شهرستان مرمت می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت اله آریایی نیا، رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول بیان داشت: به منظور دریافت اعتبارات ملی از طریق طرح مشارکتی، اسامی ۲۵ خانه تاریخی و ثبت ملی دزفول براساس ضرورت و اولویت مرمت به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال گردید که از این تعداد برای 7 خانه اعتبارات کشوری تصویب شده و بزودی پرداخت می شود.

وی این 7 خانه را خانه های تاریخی و ثبت ملی حسینوند، خلج قصاب، رحیمی، پاکارزاده، بی باز، صمیمی یا باغبان و ساباط زرنگار عنوان و اظهار کرد: به محض دریافت اعتبارات، پیمانکاران معرفی می شود و پس از تجهیز کارگاه عملیات مرمت و بهسازی این منازل تاریخی آغاز می گردد.

آریایی نیا در ادامه افزود: نکته قابل توجه این است که این اعتبار ملی مقرر شده به ۱۰ خانه تاریخی در خوزستان اختصاص یابد که از این تعداد سهم دزفول 7 خانه، سهم شوشتر 2 خانه و سهم بهبهان از اعتبار برای مرمت یک خانه تاریخی بوده است که این امر نشان دهنده اهمیت و گستردگی بافت تاریخی دزفول است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول به ضرورت مرمت 2 خانه ثبت ملی میرزایی و عدسی اشاره کرد و اذعان داشت: اسامی این 2 خانه در لیست ارسالی به سازمان بود که اعتباری در راستای مرمت آن ها تعلق نگرفت، اما تمام تلاش و پیگیری خود را جهت دریافت هزینه مرمت این 2 اثر تاریخی خواهیم کرد.

انتهای پیام/گ

مرمت آثار تاریخی در انتظار اعتبار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.