سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان نظام پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کشور به اخلاق پزشکی نیاز دارد/ رضایت بیمار؛ مهم‌ترین اصل پزشکی

فاضل گفت: مسائل پزشکی باید بر اصول اخلاقی تکیه کند و این حرفه باید از لغزش‌هایی که در اجتماع وجود دارد به دور باشد.

ایرج فاضل رئیس سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد:کشور روزهای حساسی را طی می‌کند، در این بین وظیفه رسانه‌های این است که مسائل مختلف کشور را برای مردم تبیین کنند.

فاضل عنوان کرد: متاسفانه اخبار نه چندان مهم و با اهمیت در صدر رسانه‌ها قرار می‌گیرد و موضوعات مهم در سطوح پایین و در سایه قرار دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی  تاکید کرد: امروزه ما به جای پزشک نیاز زیادی به اخلاق پزشکی داریم و سیر مسائل اخلاقی در جامعه باید بیشترین اولویت را داشته باشد.

وی ادامه داد: مسائل پزشکی باید بر اصول اخلاقی تکیه کند و این حرفه باید از لغزش‌هایی که در اجتماع وجود دارد به دور باشد زیرا من معتقدم که پزشک در همه زمینه‌ها باید متفاوت از دیگران عمل کند.

فاضل اظهار کرد: در پزشکی رضایت بیمار مهمترین اصل محسوب می‌شود و همکاران ما باید طوری با مراجعان رفتار کنند تا بیمار پس از بیرون آمدن از مطبش رضایت کامل را از پزشک معالجش داشته باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: ممکن است همه پزشکان در تشخیص بیماری مراجعان به درستی عمل نکنند اما به دوستان و استاد‌انم توصیه می‌کنم که همه جوره باید بیمار راضی از مطب پزشک بیرون برود.

وی اظهار کرد: معتقدم رضایت بیمار رضایت خداوند است و اگر هر بیماری که به ما مراجعه می‌کند به دید یک رئیس جمهور به آن بنگریم همه کارها به درستی انجام می‌شود.

با اخلاص بودن پزشک؛ افزایش اعتماد بیمار

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: اگر کار ما مخلصانه باشد بیمار متوجه اخلاص پزشک می‌شود و همین مسئله باعث افزایش اعتماد آنها نسبت به همکاران ما خواهد شد که در چنین مواقعی بعد از 30 سال بیماران پزشک خود را ببیند یک شاخه گل به وی هدیه می‌دهد.

وی در خصوص راه پولدار شدن از طریق پزشکی گفت: پزشکی مطلقا راه خوبی برای پولدار شدن نیست و اگر پزشکی بخواهد از این راه ثروت اندوزی کند، با بدنامی از سوی مردم مواجه می‌شود.

فاضل ادامه داد: یک استاد دانشگاه،‌ قاضی،‌ معلم و پزشک باید در شرایط معقول زندگیش تامین باشد و اگر یک پزشک آبرومندانه زندگی کند از این راه برای مال اندوزی استفاده نمی‌برد، زیرا امروزه راه‌های دیگری برای پولدار شدن بدون سختی و زحمت کشیدن وجود دارد.

وضعیت نامناسب اخلاق در جامعه

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در سال‌‌های اخیر وقوع برخی مسائل نشان می‌دهد که مسائل اخلاقی نه تنها در جهت بهبود نرفته بلکه در برخی موارد در جهت معکوس حرکت کرده است.

وی اظهار کرد: اگر روزی فرا برسد که انجام کار بد زشت نبوده و قبح آن ریخته شده باشد در همان زمان باید نگران جامعه باشیم.

فاضل اضافه کرد: وقتی در جامعه اختلاس‌های مالی و دست‌اندازی‌ بر مال مردم بدون پاسخ می‌ماند مردم از اینگونه مسائل چه درسی می‌گیرند؟

زیر میزی به معنی بی‌عدالتی است

رئیس سازمان نظام پزشکی در خصوص دریافت زیر میزی پزشکان گفت: مسئله زیرمیزی یک بی‌عدالتی را نشان می‌دهد و هنگامی که تعرفه گروه پزشکی عادلانه نباشد در کنار این مسئله کار ناپسند زیر میزی انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر تقریبا زیر میزی در گروه پزشکی وجود ندارد و همکاران این مسئله را رعایت می‌کنند.

فاضل ادامه داد: باید بیمه‌ها تقویت و تعرفه پزشکی عادلانه باشد و رابطه مالی بین بیمار و پزشک قطع شود همچنین بیمه‌ها متعهد شوند تا از عهده کارها برآیند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۷ دی ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۷ دی ۱۴۰۰
آقای رئیس سازمان نظام پزشکی اگر شما واقعا اخلاقگرا هستید جلوی پول‌پرستی دکترهارا بگیرید و با افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی مخالفت نکنید.