سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شرکت ملی گاز ایران:

مشعل سوزی در پالایشگاه‌های پارس جنوبی رو به کاهش است

معاون وزیر نفت و رئیس شرکت ملی گاز ایران گفت: سیاست کاهش مشعل سوزی که مدتی است در پالایشگاه‌های پارس جنوبی شروع شده، در کاهش آلایندگی اثربخش بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمیدرضا عراقی در حاشیه آغاز ساخت اسکله صادرات میعانات گازی بندر سیراف درباره آلایندگی عسلویه و کنگان بیان کرد: از آغاز اجرای این طرح میزان آلایندگی در منطقه سیر نزولی پیدا کرد.

وی افزود: به علت افتتاح فاز‌های پالایشگاهی جدید دوباره آلایندگی در منطقه سیر صعودی پیدا کرده که به دنبال کنترل و به حداقل رساندن آلایندگی هستیم.

رئیس شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: طرح کاهش مشعل سوزی برای به حداقل رساندن فعالیت مشعل‌ها و نیز تبدیل گاز آن‌ها به گاز شیرین به مناقصه گذاشته شده که یکی از شرکت‌های بخش خصوصی در این مناقصه برنده شده و قرار است گاز این مشعل‌ها را پس از شیرین شدن، به جایگاه‌های عرضه سوخت تحویل دهد.

عراقی ادامه داد: با اجرای این طرح مشکل آلایندگی تعداد زیادی از مشعل‌ها حل می‌شود و آلایندگی در منطقه سیر نزولی خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنانش استان بوشهر را مهد تولید سرمایه ملی دانست و توسعه این استان را ویکرد مجموعه نفت عنوان کرد.

رئیس شرکت ملی گاز ایران عراقی به احداث اسکله سیراف نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح گامی در راستای مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران برای منفعت رسانی به مناطق پیرامونی صنعت است.

وی تاکید کرد: توانمندسازی مردم رویکرد مهم شرکت ملی گاز ایران است و با راه اندازی این اسکله این هدف نیز محقق و در آینده امکان واردات و صادرات از طریق اسکله میعانات گازی سیراف فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ک

استفاده بهینه از گاز مشعل‌های عسلویه 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.