سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاه ویژه رئیس جدید پارلمان عراق به نجف و کربلا

رئیس جدید پارلمان عراق گفت شهر‌های نجف و کربلا در اختصاص بودجه نیازمند نگاهی ویژه هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد الحلبوسی، رئیس جدید پارلمان عراق که به استان نجف سفر کرده بود این استان را پایتخت دینی عراق خواند و گفت شهرهای نجف و کربلا در اختصاص بودجه نیازمند نگاهی ویژه هستند.

رئیس پارلمان عراق در کنفرانس خبری در نجف اشرف پس از دیدار با استاندار این شهر گفت: امروز به دیدار مردم عزیز استان نجف اشرف که استانی مقدس و پایتخت دینی عراق است، مشرف شدم. در این سفر به استانداری هم رفتم و با استاندار و رئیس و اعضای شورای استان به گفتگو نشستم. در این دیدار موانع خدمت رسانی به مردم را بررسی کردیم. استان ها در عراق با کمبود بودجه یا اختصاص دیر هنگام بودجه مواجه هستند. عراق در سالهای قبل به علت کاهش قیمت نفت و جنگ با داعش دچار مشکلاتی شد و خدمت رسانی به مردم با معضل روبرو بود. همه مسئولان در قوه مجریه و قانونگذاری باید برای خدمتگذاری به مردم آماده باشند. دو موضوع بودجه و انتقال اختیارات به مسئولان محلی مانع از پیشرفت استان ها شده است.

الحلبوسی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: هنوز هسته های خفته داعش در عراق حضور دارند. تا زمانی که این تهدید وجود دارد باید نیروهای امنیتی را تقویت کنیم. در همین حال به نیروهای وزارت کشور اجازه می دهیم به وزارت خانه های دیگر منتقل شوند اما به شرط آنکه نهادهای امینتی از نیروهای مورد نیاز خالی نشوند.

وی در پاسخ به خبرنگار دیگری گفت: نجف و کربلا نیازمند تعامل ویژه‌ای هستند زیرا در این دو شهر فقط مردم و ساکنان آن حضور ندارند بلکه زائران زیادی از سراسر عراق و از سراسر جهان به این شهرها سفر می‌کنند. این موضوع خدمت‌رسانی بیشتر را می‌طلبد. بنابر این باید در اختصاص بودجه برای این دو استان موارد خاص را در نظر داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، خاورمیانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.