سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«ترامپ» جدول زمانی خروج نظامی از افغانستان را پس از نوامبر اعلام می‌کند

نشریه آمریکایی «نیوزویک» به نقل از منابعی اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور در نظر دارد تا پس از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در نوامبر سال جاری جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را اعلام کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی «نیوزویک» به نقل از منابعی اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور در نظر دارد تا پس از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در نوامبر سال جاری جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را اعلام کند.

بر اساس این گزارش خروج نظامیان آمریکایی از سال 2020 میلادی آغاز خواهد شد.

بر اساس تحقیقات اندیشکده «رَند» از زمان حمله آمریکا به افغانستان در سال 2001 میلادی تا پایان جولای سال جاری میلادی 2 هزار و 327 نظامی آمریکایی در افغانستان کشته و 20 هزار و 232 نظامی دیگر این کشور نیز در درگیری زخمی شدند.

یکی از مقامات اطلاعاتی آمریکا درباره ادامه درگیری‌ها و بن‌بست جنگ در این کشور تصریح کرد: همه انتظار دارند که جنرال‌ها بدانند زمان به نفع ما و دولت کابل نیست؛ زمان به نفع طالبان است و آژانس‌های اطلاعاتی معتقدند این جنگ شکستی غم‌انگیز بوده است.

«ست جونز» یکی از مشاوران ارشد سابق پنتاگون اما درباره احتمال خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان گفت که عناصری در جامعه اطلاعاتی آمریکا حضور دارند به دلیل پیامدهای پیروزی طالبان در مقابل خروج نیروها مقاومت خواهند کرد.

چندی پیش نیز «نیکلاس دیویس» خبرنگار پژوهشی انگلیسی با اشاره به تشدید حملات طالبان گفته بود که این گروه تلاش می‌کند تا با اعمال فشار نظامی بیشتر آمریکا را به مذاکره درباره زمان خروج نظامیان آمریکایی از این کشور مجاب کند.

وی با اشاره به آتش‌بس دو طرفه دولت افغانستان و طالبان به مناسبت عید فطر نیز گفت: با توجه به رفتار سربازهای افغان در ارتش این کشور و طالبان می‌بینیم که در واقع دشمنی عمیقی بین دو طرف وجود ندارد و خروج نظامیان خارجی منجر به جنگ داخلی طولانی بین آن‌ها نخواهد شد.

به نوشته تسنیم، اواخر ماه سرطان/ تیر ماه نیز «زمرک پادخوابی» رئیس کمیسیون روابط بین‌الملل پارلمان افغانستان تصریح کرد که تعیین زمان خروج نیروهای خارجی خواست مردم افغانستان و اقدامی معقول است و همچنین می‌تواند باعث پایان جنگ و برقراری صلح در افغانستان شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ترامپ ، افغانستان ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.