سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز آمارگیری مسکن‌های روستایی از ۲۰ مهرماه

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: اجرای طرح آمارگیری همزمان با سراسر کشور از ۲۰ مهرماه با نظارت مستقیم مرکز آمار ایران در استان بوشهر آغاز می‌شود.

حمید حیدری بریدی روز یک شنبه در در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر گفت:اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی است و گامی موثر در جهت افزایش بهبود وضعیت مسکن روستایی است.

وی بیان کرد: طرح آمارگیری از مسکن‌های روستایی از سال ۱۳۸۲ شمسی در استان بوشهر آغاز شده است و امسال از ۲۰ مهرماه سومین مرحله از طرح آمارگیری مسکن روستایی در استان بوشهر در ۱۴۹ آبادی استان بوشهر و ۵۲۰۲ واحد مسکونی آغاز می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت:به روز کردن اطلاعات جامعه آماری امری ضروری است که می‌تواند به بهبود وضعیت کمی و کیفی مسکن روستایی و همچنین معیاری برای ارزیابی میزان موفقیت برنامه‌ها و سیاست‌های اعمال شده در این بخش منجر شود.

وی گفت: در قالب این طرح اطلاعات مالکانه و فنی واحدهای مسکونی نظیر مساحت، عمر ساختمان، تعداد طبقات، نوع مصالح ساختمانی، جهت ساختمان و ... جمع آوری می‌شود.

وی ادامه داد: بیشترین میزان استقبال از طرح بازسازی و مقاوم سازی روستایی متعلق به شهرستان دشتی با آمار بیش از از ۵۳ درصد و کمترین آمار مربوط به شهرستان عسلویه و ۶ درصد است.

وی با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۶ باید بیش از ۷۰ درصد واحدهای مسکن روستایی در کشور مقاوم‌سازی شود، افزود: در برخی از شهرستان‌های استان در این زمینه عقب ماندگی داریم که باید جبران شود.

حیدری افزود: از ۷۴ هزار و ۲۳۴ واحد روستایی استان بوشهر حدود ۳۸ درصد, معادل ۲۸هزار ۴۷۶ واحد را بازسازی و مقاوم سازی کرده ایم , اگرچه  همچنان ۴۵ هزار و  ۷۵۸ واحد غیرمقاوم در سطح استان داریم.

مدیر کل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت:سال گذشته برای خانواده‌های دو معلول ۹۳ واحد مسکن روستایی در دستور کار قرار دادیم که به همین جهت  ۱۸ میلیون تومان وام بلاعوض و ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان تسهیلات برای مددجویان اختصاص یافت.

حیدی گفت: در حوزه مسکن شهری ۳۰۰ واحد را در برنامه بودجه‌ای که به صورت سالیانه در دفتر مرکزی بسته می‌شود عملیات اجرای آن آغاز شده است و امیدواریم بانک مسکن بتواند به ازای هر واحد ۴۰ میلیون تومان وام در اختیارمان قرار دهد تا ۵۰ درصد از این طرح را  امسال و بقیه را در سال آینده به پایان رسانده و در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

انتهای پیام/م

اجرای طرح آمارگیری مسکن روستایی در استان بوشهر

برچسب ها: مسکن ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.