سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری اولین جلسه میان سران دو کره در پیونگ‌یانگ

مون جائه این و کیم جونگ اون نخستین رایزنی‌های خود را در چارچوب نشستی با هدف از سرگیری مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ برای خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نخستین رایزنی‌های خود را در چارچوب نشستی با هدف از سرگیری مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره برگزار کردند.

نشست سران دو کره چند ساعت پس از ورود مون جائه این به پیونگ یانگ با پروازی مستقیم از سئول، آغاز شد. مون جائه این به این ترتیب سوم رئیس جمهور کره جنوبی است که به پایتخت کره شمالی سفر می‌کند. نشست میان سران دو کره در مقر کمیته ملی حزب کارگران کره شمالی با حضور چونگ اویی یونگ، مشاور امنیت ملی کره شمالی و سوه هون، رییس دستگاه اطلاعات ملی این کشور برگزار شد.

یون یونگ چان، مشاور روابط عمومی کره شمالی اعلام کرد این نخستین باری است که کیم جونگ اون یک مقام خارجی را در این مکان می‌پذیرد. این سومین دیدار سران دو کره از زمان به قدرت رسیدن مون جائه این در ماه مه سال 2017 است. آن‌ها پیشتر در بیست و هفتم ماه آوریل و بیست و ششم ماه مه سال جاری در پانمونجوم دیدار کرده بودند.

مون جائه این پیش از سفر به پیونگ یانگ اعلام کرده بود هدفش یافتن راه حلی برای بن بست در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای میان واشنگتن و پیونگ یانگ است. وی در فرودگاه سئول در جمع مشاوران خود گفت: «سفر من به کره شمالی در صورتی که به از سرگیری مذاکره کره شمالی و آمریکا منجر شود اهمیت بسیاری خواهد داشت.»

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا یکی از سفر‌های مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا را به دلیل نبود پیشرفت در روند خلع سلاح هسته‌ای لغو کرد، مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی به حالت تعلیق درآمد.

کاهش تنش‌های نظامی میان دو کره و بهبود روابط دو جانبه برای تسریع روند خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی از جمله محور‌های نشست امروز بود. بیش از ده تن از روسای شرکت‌ها، مون جائه این را در این سفر همراهی می‌کنند. سران دو کره فردا نیز در ادامه نشست خود دیدار خواهند داشت. مون جائه این روز پنج شنبه به کشورش بازخواهد گشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.