سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان ملل: ارتش میانمار باید از عرصه سیاسی این کشور حذف شود

سازمان ملل با توجه به نتایج تازه‌ترین تحقیقات درباره کشتار مسلمانان در استان راخین و نقش ارتش میانمار در آن، خواستار حذف ارتش از عرصه سیاسی این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ملل خواستار حذف ارتش میانمار از عرصه سیاسی این کشور شد.

به نوشته پایگاه «فرانس24» بازرسان سازمان ملل در تازه‌ترین تحقیقات خود درباره تحولات سال گذشته در استان مسلمان‌نشین میانمار تأکید کردند ارتش قدرتمند میانمار باید از عرصه سیاسی این کشور کنار گذاشته شود.

بازرسان سازمان ملل پیش از این نیز به جنایت افسران ارشد ارتش علیه مسلمانان میانمار اشاره کرده بودند، اما اکنون در نسخه نهایی گزارش خود درباره تحولات سال گذشته میانمار تأکید کرده‌اند که ژنرالهای ارشد ارتش میانمار باید به علت نسل‌کشی اقلیت مسلمان در استان راخین محاکمه شوند.

طبق این گزارش، در پاکسازی نظامی بی‌رحمانه سال گذشته در استان راخین نزدیک به 10 هزار نفر از مسلمانان کشته شدند و بیش از 700 هزار نفر نیز مجبور به فرار به بنگلادش شدند. پس از ارتکاب این جنایات، خواسته جهانی برای برخورد با عاملان این کارزار ظالمانه شدت یافت. گزارش 444 صفحه‌ای سازمان ملل با دقت این حادثه را تشریح و عاملان آن را معرفی کرده است.

به نوشته این گزارش، ساختار مدیریتی ارتش میانمار باید به‌ طور کل تغییر کند و تمام افسران ارشد پاکسازی شوند و از این پس هم نباید در ساختار دولتی این کشور هیچ نفوذی داشته باشند.

ارتش میانمار هم‌اکنون یک چهارم کرسی‌های پارلمان و سه وزارتخانه دولت را در اختیار دارد و علی‌رغم اصلاحات سیاسی که در سال 2011 انجام شد، همچنان نفوذ بالایی در قدرت سیاسی میانمار دارد.

گزارش سازمان ملل نتیجه 18 ماه بازرسی درباره کشتار مسلمان میانمار و انجام 850 گفتگو با افراد مختلف و آشنا با موضوع است. ارتش میانمار تقریباً همه اتهامات بازرسان سازمان ملل را رد کرده‌ است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.