سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحریم‌ها تأثیری بر تولید صنایع دستی ندارد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: تحریم ها، تأثیری بر تولید صنایع دستی ندارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مهرداد رئیسی اظهار داشت: هم اکنون ۳۰ نوع صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری شامل انواع بافته‌های داری مانند فرش، گلیم و مشتقات آن در استان چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

وی، وجود مواد اولیه مورد نیاز برای تولید صنایع دستی در محل را مهم‏‎ترین مزیت رونق این هنر بیان کرد و افزود: اعمال تحریم‌ها از سوی استکبار جهانی هیچ تأثیری بر تولید صنایع دستی ندارد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این استان در تولید برخی صنایع دستی مانند سرمه دوزی، خاتم کاری، قفل سازی، نمدمالی، بافت گلیم و فرش دستباف در کشور و جهان، شاخص و نمونه است.

رئیسی گفت: توجه به تولیدات صنایع دستی و حمایت از صنعتگران این بخش می‌تواند در کاهش مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و همچنین تقویت توان مالی تولیدکنندگان نقش مؤثری ایفا کند.

وی افزود: در حال حاضر صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در رشته‌های احجام فلزی، نمد، قفل و انبر فولادی دارای نشان یونسکو می‌باشد.

رئیسی اضافه کرد: این استان همچنین دارای ۱۲ هزار هنرمند صنایع دستیاست که تنها حدود سه هزار نفر از آنان فعال هستند.

وی، راهیابی به بازار‌های جهانی را از مهم‌ترین اولویت‌های حوزه تولیدات صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری بیان کرد.

گفتنی است: قالی بافی، چوخابافی، نمد مالی، گیوه دوزی، خورجین بافی، گلیم بافی، بافت سیاه چادر، جاجیم بافی، قفل سازی و خاتم از مهم‌ترین صنایع دستی چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/ف

فعالیت سه هزار هنرمند صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.