از سال ۹۴ تا کنون، مجوز ایجاد ۲۲ اقامتگاه بوم‎گردی در استان چهارمحال و بختیاری صادر شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: از بهمن ماه ۹۴، مجوز ایجاد ۲۲ اقامتگاه بوم‎گردی در این استان صادر شد که تاکنون ۱۴ مورد آن فعال شده است و مابقی در مرحله مرمت و یا بهسازی قرار دارند.

بهمن عسگری با بیان اینکه بیشتر اقامتگاه‌های بوم‎گردی در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، اردل و کوهرنگ فعالیت دارند افزود: ظرفیت پذیرش این اقامتگاه‌ها افزون بر ۲۰۰ نفر در شبانه روز است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰ نفر در اقامتگاه‌های بوم‎گردی چهارمحال و بختیاری به صورت مستقیم و ۷۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول فعالیت هستند.

عسگری با بیان اینکه ۲۵ متقاضی جدید نیز برای راه اندازی اقامتگاه بوم‎گردی به این اداره کل درخواست داده اند گفت: به منظور حمایت از این متقاضیان و بنا به نوع طرح، تسهیلات مورد نیاز در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

گفتنی است: اقامتگاه بوم‎گردی به مرکزی برای سکونت گردشگران داخلی و خارجی با هدف معرفی ساختار بومی خدمات، تولیدات محلی، صنایع دستی، جاذبه‌های گردشگری، ساختار محیطی بوم گرا، نوع مالکیت، روش مدیریت خانوادگی و مشارکت جوامع کوچک گفته می‌شود.

چهارمحال و بختیاری با عنوان «بهشت بوم گردی ایران»، دارای دو هزار و ۷۰۰ جاذبه گردشگری است که هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی می‌باشد.

از ابتدای امسال، ۶ میلیون مسافر به استان چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

انتهای پیام/ف

فعالیت ۱۴ اقامتگاه بوم‎گردی در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار