سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری مطرح کرد:

هدف از خلقت انسان رسیدن به معرفت ائمه معصومین(ع) است

عضو مجلس خبرگان رهبری معرفت اهل‌بیت(ع) را مقدمه معرفت خداوند دانست و گفت: انسان از طریق معرفت اهل‌بیت(ع) به انوار هدایت الهی خواهد رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم: حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبریشامگاه دوشنبه در جلسه سخنرانی در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اهداف خلقت انسان اظهار کرد: براساس روایات انسان خلق نشد مگر برای اینکه به معرفت ائمه معصومین(ع) برسد و از طریق معرفت اهل‌بیت(ع) به انوار هدایت الهی خواهد رسید.

وی ادامه داد: در روز قیامت عده معدودی از افراد در عرش الهی قرار دارند و از جمله این افراد، امام علی(ع) است، این امام معصوم فرمود که من جز خدا را عبادت نکردم مگر این که او شایسته عبادت بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: زمانی که انوار معرفت الهی به کسی برسد، او عبد می‌شود و دیگر در برابر کسی جز خداوند سر خم نمی‌کند، چنین فردی برای رسیدن به دنیا، گناه نخواهد کرد.

میرباقری معرفت اهل‌بیت(ع) را مقدمه معرفت خداوند دانست و تصریح کرد: خدا عاجز نبود که معرفت خود را به صورت مستقیم به مردم ارائه کند، اما حکمت الهی این گونه تقدیر کرد، ائمه معصومین(ع)، راه معرفت خداوند هستند.

وی ادامه داد: صراط مستقیم، صراط عبودیت است و برای این که بنده خداوند باشیم، نباید به دنبال شیطان حرکت و باید خداوند را عبادت کنیم، بهترین دعا برای انسان، دعا برای رسیدن به صراط مستقیم است.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری افزود: انسان برای این که در وادی عبودیت وارد شود، باید در صراط مستقیم گام بردارد، هر گامی که انسان در این مسیر برداشت، یک حجاب از جلوی چشمان او برداشته خواهد شد.

میرباقری راه رسیدن به صراط معرفت را تلاش در دنیا دانست و تصریح کرد: اگر انسان در دنیا در راه ائمه معصومین(ع) گام برداشت، در آخرت هم در این مسیر حرکت خواهد کرد، وادی معرفت به خداوند، وادی معرفت ائمه معصومین(ع) است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسانی که در دنیا در مسیر ائمه معصومین(ع) گام بردارد، با آن‌ها وارد بهشت خواهد شد، ثبات قدم در هجرت به سمت اهل‌بیت(ع) موجب می‌شود که ائمه معصومین(ع) کفیل انسان شوند.

انتهای پیام/ت

معرفت اهل‌بیت(ع)  مقدمه معرفت خداوند است

برچسب ها: سخن بزرگان ، اهل بیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.