سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از عاشورای حسینی تا فستیوال عاشورا ! +تصاویر

رسانه های غربی و شبکه های ماهواره ای با انتشار تصاویر مراسم قمه‌زنی تلاش می‌کنند عزاداری‌‎های ماه محرم را خرافات و غیر عقلانی جلوه و چهره ای غیر واقعی از اسلام و تشیع را به جهانیان انعکاس دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیرگاهی است که رسانه‌های خبری همچون رویترز، یاهونیوز، بی‌بی‌سی، ایندیپندنت و غیره با انتشار گزارش‌های تصویری  از مراسمات قمه‌زنی تحت عنوان «فستیوال عاشورا» موج عظیمی از اسلام هراسی را در جهان به راه می اندازند و این گزارش‌ها را تبدیل به اخبار تاپ صفحات اصلی خود میکنند  تا تفکرات موجود در میان مسلمانان را افراطی  معرفی کنند و با انتشار اغراق آمیز این تصاویر شیعیان را افرادی خشن و خونریز نشان دهند.

در صورتی که از نظر آماری و با اشراف بر واقعیت‌ آیین‌های عاشورایی برگزار شده در نقاط مختلف جهان اسلام آنچه تحت عنوان «فستیوال عاشورا» در این رسانه‌ها منعکس می‌شود تنها بخش کوچک و ناچیزی از جریانی عظیم است که فرم و محتوای اصیل آن نسبتی با این تصاویر خون‌آلود و مشمئزکننده ندارد.

گزارش تصویری ایندیپندنت از مراسم عزاداری عاشورا

این گزارش که با عنوان همه چیز در مورد مراسم عزاداری مسلمانان منتشر شده مراسم عزاداری نوه ی پیامبر( ص) را در سراسر دنیا همراه با خونریزی و خودزنی معرفی میکند.

همچنین خبرگزاری دیلی میل با منتشر کردن تصویردختر بچه ای که می خواهند به سرش قمه بزنند مینویسد " درحالیکه طی مراسم عزاداری اسلامی کشته شدن نوه ی پیامبرکودکان خود را به خونشان آغشته می کنند یک دختر کوچک آماده می شود تا فرق سرش شکافته شود"

این تصاویر و اخبار در هنگام عزاداری های محرم واربعین برجسته سازی می شود .که به نظر می رسد هدف از این برجسته سازی ایجاد انسداد در مسیر پیام عاشورا و مانع تراشی در شناخت هویت شیعیان است.

این در صورتی است که بیش از 25 تن مراجع تقلید قمه زنی و لطمه زنی به بدن را در صورت وهن به دین منع میکنند.

همچنین مقام معظم رهبری در این رابطه می فرمایند :قمه زنی علاوه بر اینکه از نظر عرفی از مظاهر حزن و اندوه محسوب نمی شود سابقه ای در عصرائمه (ع) و زمانهای بعد از آن ندارد و تاییدی هم به شکل خاص یا عام از معصوم در مورد آن نرسیده است در زمان حاضر موجب وهن و بدنام شدن مذهب میشود بنابراین در هیچ حالتی جایز نیست.

در این بین چندیست که پویش اهدای خون مسلمان شیعه به زبان های مختلف در شبکه ی مجازی به راه افتاده  تا چهره ی واقعی مسلمانان را به جهانیان نشان دهد. این پویش اهدای خون و زندگی به دیگران را جایگزین قمه زنی می کند و تا کنون توانسته کاربران بسیاری از کشور های مختلف جهان را جذب خود کند.

برخی کاربران فضای مجازی با فرا رسیدن ماه محرم برای تقبیح این کار غلط و نشان دادن چهره ی واقعی اسلام و تشیع در جهان از دریچه ی فضای مجازی وارد شدند و برائت خودشان را از این جریان  اعلام کردند.در ادامه نمونه ای از این پیام ها را میتوانید ببنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
منم
۰۳:۴۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
نظر هرکسی محترم هست
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
در رسانه ها جوری قمه زدن را به تصویر میکشند .که فقط خشونت و توحش را نشان میدهد .باید هیچ خونی ریخته نشه .چونکه اینور اب یک جور دیگه بهش نگاه میکنند .حتی شاخه های دیگه اسلام .ازش به نفع خودشون استفاده میکنند و حتی بصورت طنز بهش نگاه میکنند .باید بخاطر سالار شهیدان .خون هدیه کنند و قمه زدن بطور کلی برچیده شود .چونکه سو تعبیر میشود که به نفع شیعه و اسلام نیست
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
امان از افراط هندی ها وپاکستانی ها...چندتا مبلغ آشنابه زبان هندی و اردو بفرستین برن آگاهشون کنند.
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
السلام علیک یا اباعبدالله
مهدی
۱۷:۰۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
به والله سنی‌ها هم عاشق امام حسین و اهل بیت (ص) هستند
از این گذشته مسئله عاشورا و امام حسین (ص) یک مسئله انسانی و بین المللی هست