سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در ایام محرم

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری برنامه های متنوع هنری و فرهنگی در ایام محرم خبر داد.

زمزم معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛از برگزاری برنامه های متنوع هنری و فرهنگی در ایام محرم خبر داد و گفت:راه اندازی خیمه هنری از چهارم تا هشتم محرم در محل اداره کل به همراه برنامه های متنوع هنری از جمله تعزیه،مداحی،نی نوازی و شعرخوانی از جمله این برنامه ها است.

وی افزود:کاروان های نمادین نینوا نیز با همکاری انجمن های نمایشی در سطح خیابان ها در روز عاشورا  برنامه خواهند داشت.

زمزم گفت:در بیرجند 5 مورد اجرای تعزیه خواهیم داشت که یکی از آن ها در روز عاشورا در محل تجمع عزاداری ها در محل قتلگاه انجام خواهد شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در خصوص سوگواری تعزیه افزود:با برنامه ریزی های انجام شده این مراسم نزدیک اربعین به میزبانی شهرستان سرایان خواهد بود.

وی اظهار کرد:به مناسبت شب های عاشورا برنامه های شب های شعر در سطح استان خواهیم داشت.

زمزم بیان کرد:مسابقات عکس عاشورایی نیز به میزبان شهرستان طبس برگزار خواهد شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت:از دیگر برنامه های فرهنگی،اجرای تعزیه در سطح شهرستان های استان و همچنین مراسم زیارت عاشورا در محل اداره کل است.

وی همچنین در خصوص برنامه های فرهنگی گفت:نمایش( 3 شنبه بعد از ظهر) سی و یکم شهریور تا نهم مهر ماه در محل سالن قلم چی اجرا می شود.

زمزم از دیگر برنامه های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ایام محرم را مسابقه کتابخوانی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در خصوص دیگر برنامه ها اظهار کرد:تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر،برنامه های سوگواری شعر عاشورایی در شهرستان طبس،11 مورد مراسم شبی با قرآن و عترت در مرکز استان و شهرستان ها، بازسازی واقعه ی روز عاشورا در شهرستان طبس و 9 مورد اجرای شب شعر در مرکز استان و شهرستان ها از دیگر برنامه ها است.

انتهای پیام/غ

اعلام برنامه های متنوع فرهنگی و هنری ایام محرم

برچسب ها: محرم ، وزارت ارشاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.