سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار هرمزگان خبر داد؛

تشکیل کمیته ویژه رفع موانع توسعه صادرات و واردات در هرمزگان

استاندار هرمزگان بر تشکیل کمیته ویژه رفع موانع توسعه صادرات و واردات در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،فریدون همتی استاندار هرمزگان در کار گروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بر تشکیل کمیته ویژه رفع موانع توسعه صادرات و واردات تاکید کرد.

فریدون همتی افزود: این کمیته به صورت ویژه پیگیری تخلیه به موقع کالاهای اساسی و مواد اولیه در بنادر و گمرکات استان را به عهده دارد.

وی در خصوص تامین سوخت مورد نیاز شناورهای تجاری گفت: شناورهایی که از طریق مبادی رسمی در محدوده آب های کشور فعالیت می کنند از سوخت با نرخ داخلی بهره مند می شوند.

استاندار هرمزگان افزود: سوخت شناور های تجاری که به صورت قانونی در آب های بین المللی فعالیت می کنند متناسب با قیمت های بین المللی و فوب خلیج فارس محاسبه می شود.

رئیس کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان گفت: دولت در تامین سوخت شناورهایی که از طریق مبادی غیر رسمی فعالیت می کنند هیچ تعهدی ندارد.

همتی از مدیران اقتصادی دستگاه های اجرایی استان خواست روزانه بر روند ترخیص کالا نظارت کنند.

استاندار هرمزگان از سفر هیات اقتصادی عمان به هرمزگان خبر داد و گفت: هیات اقتصادی کشور عمان با هدف توسعه و تعمیق روابط اقتصادی بین هرمزگان و استان مسندم مهر ماه امسال به هرمزگان سفر می کند.

وی گفت: فعالان اقتصادی استان برنامه ها و پیشنهادهای خود را برای توسعه روابط اقتصادی با کشور عمان به دبیرخانه استانداری ارسال کنند.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان هم در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی هرمزگان گفت: امسال صادرات غیرنفتی هرمزگان ۳ میلیارد دلار هدفگذاری شده است که تاکنون بیش از ۳۷ درصد آن محقق شده است.

وی افزود: بیشترکالاهای صادراتی غیر نفتی در بخش های صنعت، معدن، شیلات، کشاورزی و صنایع دستی است.

قاسمی گفت: با هدف توسعه بندر جاسک رایزنی با عمانی ها برای توسعه روابط تجاری از بندر جاسک به بندر سویق در دستور کار است.

فاصله زمانی بندرجاسک تا بندر سویق عمان ۵ساعت است.

انتهای پیام/ف

تحقق ۳۷ درصدی صادرات غیرنفتی هرمزگان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.