تا پایان امسال ۳ میلیارد دلار کالای غیرنفتی هدفگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، خلیل قاسمی رئیس سازمان صمت هرمزگان گفت: تا پایان امسال صادرات ۳ میلیارد دلار کالای غیرنفتی هدفگذاری شده است که تاکنون ۲۲ درصد برنامه صادرات محقق شده است.

خلیل قاسمی افزود: خشکبار، مواد غذایی، مواد معدنی و صنایع دستی و محصولات پتروشیمی مهم‌ترین اقلام صادراتی بود.

وی با اشاره به ضروت توسعه زیرساخت‌های بندرشیو در پارسیان گفت: این بندر به عنوان خط اصلی صادرات کالا به کشور قطر انتخاب شده است و با هدف تسریع در توسعه زیرساخت‌های بندری و گمرکی این بندر نشست بعدی کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی در بندرشیو برگزار می‌شود.

رئیس سازمان صمت هرمزگان افزود: طرح مطالعاتی ساخت نمایشگاه بین المللی بندرعباس با مساحت ۶۶ هزار مترمربع نیز مطرح و قرار شد اعضاء در مدت یک هفته نظرات کارشناسی خود را در خصوص جانمایی نمایشگاه ارائه کنند.

قاسمی افزود: طرح ساخت نمایشگاه بین المللی بندرعباس دهه فجر در حاشیه بزرگراه شهید رجایی آغاز می‌شود.

معاون اقتصادی اتاق تعاون ایران نیز گفت: سازمان توسعه تجارت مجوز راه اندازی دفتر فروش کالای ایرانی را در کشور قطر به اتاق تعاون هرمزگان واگذار کرده است و این دفتر همه کالای ساخت ایران را معرفی می‌کند.

محمدعلی ضیغمی افزود: بر اساس برنامه هدفگذاری شده اتاق تعاون هرمزگان میزان صادرات ایران به قطر در مدت ۵ سال باید به بیش از ۵ میلیارد دلار برسد.

وی گفت: تکانه‌های اقتصادی و نوسانات نرخ ارز و طلا با واقعیت‌های موجود اقتصادی سازگاری ندارد و متاثر از هیجان‌های کاذب است.

معاون اقتصادی اتاق تعاون ایران افزود: افزایش نرخ ارز فرصت طلایی‌ای برای توسعه صادرات در کشور و رقابت پذیری در سطح جهانی را فراهم کرده است.

رئیس اتاق تعاون هرمزگان نیز گفت: راه اندازی خط کشتیرانی مسافربری- باری ایران و قطر در دستور کار است و تاکنون چندین نشست با سرمایه گذار قطری این خط صورت گرفته است.

سالاری افزود: در سال ۹۷ برای صادارت ۴۰۰ میلیون دلار کالا به قطر هدفگذاری شده است.

انتهای پیام/ز

هدفگذاری صادرات از هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.