سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبرداد؛

اصرار مجلس بر تصویب لایحه مناطق ویژه اقتصادی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از اصرار مجلس بر تصویب لایحه مناطق ویژه اقتصادی خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان محلات گفت: اصرار مجلس بر تصویب لایحه مناطق ویژه اقتصادی است که امیدواریم این مصوبه نهایی شده و در صورتی که قانون شود، کار بزرگی برای منطقه است.

حجت الاسلام سلیمی افزود: لایحه مناطق ویژه اقتصادی در مجلس تصویب شد و باید شورای نگهبان نسبت به آن نظر دهد و در صورت رد شدن، به مجلس می‌آید و مجلس بر آن اصرار می‌کند.

در تاریخ ۷ شهریور ۱۳۹۷ در جلسه علنی دویست و سی و هشتم از دوره دهم مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی جدید با قید یک فوریت با ۱۹۶ رای موافق تصویب شد.

حقوق دولتی معادن باید به شهر‌های دارای معدن بازگردد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به بحث حقوق معادن اضافه کرد: مجلس، حقوق دولتی معادن را برای آلودگی‌های زیست محیطی تصویب کرد تا به شهر‌های دارای معدن بازگردد وبخشی از خسارت وارده جبران شود.

وی با بیان اینکه گردو غبار و آلودگی‌های معادن تمام شهر محلات را دربرگرفته است افزود: در جلسه شورای ویژه معادن این موضوع تذکر داده شده و حتی پیشنهاد شده که این حقوق دولتی به خزانه کل واریز نشود و به خزانه معین استان واریز شود تا سهم شهرستان بازگردد ودادستان محلات به عنوان مدعی العموم باید در این زمینه ورود کند.

جرایم مالیاتی موجب فساد و منفذ بزرگ فساد در کشور

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی به جرایم مالیاتی هم اشاره و اضافه کرد: جرایم مالیاتی باعث فساد و منفذ بزرگ فساد در کشور شده که باید جلوی آن گرفته شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: برخی افراد از این جرایم مالیاتی سوء استفاده کرده و برای بخشودگی از مالیات دهندگان سوءاستفاده مالی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در استان‌های همجوار استان مرکزی، جرایم مالیاتی را صد درصد می‌بخشند، ولی در استان مرکزی این اتفاق که صددرصد در اختیار مدیر کل است نمی‌افتد و این یک بام و دو هوا مردم را در استان مرکزی تحت فشار قرار داده است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.