سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام خبر داد؛

تبعات رها کردن ظروف پلاستکی در معابر عمومی

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: مردم و متصدیان توزیع نذری باید نسبت به جمع آوری و مدیریت پسماند های به جا مانده از توزیع و میل نذری توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام عنوان کرد: رها سازی پسماندهای نذورات در سطح معابرو و جداول آلودگی های شهری را در پی دارد و منجر به بروز معضلات و مشکلات زیست محیطی می شود.

وی بیان کرد: استفاده از کیسه های زباله و نیز تعبیه سطل های آشغال در محل توزیع نذورات از آلودگی معابر وجداول شهری جلوگیری می کند و اماکن عمومی کمتر دچار معضل آلودگی زیستی ناشی از رها سازی ظروف یک بار مصرف می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام افزود: حجم زیادی از نذورات در ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف در مساجد، هیات ها، ایستگاه های صلواتی و تکایای مذهبی توزیع می شوند که تماس این ظروف با نوشیدنی یا غذای گرم و چرب خاصیت اسیدی ایجاد کرده و مواد شیمیایی خطرناکی تولید می کند که تهدیدکننده سلامت شهروندان است.

هاشمی ادامه داد: اگر استفاده از ظروف یا لیوان های غیر یک بار مصرف برای توزیع نذری امکان پذیر نیست بهتر اینکه برای توزیع نوشیدنی های گرم مانند شیر و چایی و غذاهای نذری از لیوان یا ظروف یک بار مصرف کاغذی یا آلو مینیومی استفاده شود.

انتهای پیام/ د

رها کردن ظروف پلاستیکی در محرم

برچسب ها: محیط زیست ، محرم 97
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.