سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یدیعوت آحارونوت فاش کرد؛

ترکیه و رژیم صهیونیستی به طور پنهانی در حال بهبود روابط هستند

پس از چندین ماه اختلاف میان ترکیه و رژیم صهیونیستی، به نظر می‌رسد دو طرف به صورت پنهانی مشغول بهبود روابط هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از وبسایت آی 24 نیوز، پس از چندین ماه اختلاف میان ترکیه و اسرائیل در پی کشتار مردم غزه بوسیله رژیم صهیونیستی و به دنبال آن اخراج نمایندگان و دیپلمات های دو طرف، به نظر می رسد ترکیه و رژیم صهیونیستی در پشت پرده مشغول بهبود روابط هستند.

وبسایت یدیعوت آحارونوت با استناد به گفته های مقامات ترکیه و اسرائیل اعلام کرد این دو قصد دارند پس از پایان تعطیلات یهودیان در ماه جاری میلادی، سفرای خود را به پست های قبلی بازگردانند.

ترکیه پس از چندین سال یک نماینده در امور اقتصادی را به سفارتخانه خود در اراضی اشغالی فلسطین فرستاده است و در واقع این نماینده آنکارا به صورت فعال در تلاش برای تقویت روابط اقتصادی دو طرف است.

همچنین گزارشها حاکی از آن است که «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه هفته گذشته در باکوی آذربایجان با یکدیگر ملاقاتی داشته اند. این درحالی است که منابع دیپلماتیک مدعی شده اند این دیدار به صورت تصادفی اتفاق افتاده است.

گزارشهای مربوط به بهبود روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی پس از قوت گرفتن انتظارات برای پایان دادن به جنگ چند ساله سوریه منتشر شده است.

با وجود اینکه ترکیه در دوره ریاست جمهوری اردوغان هرگز روابط خود با رژیم صهیونیستی را به طور کامل قطع نکرد، همچنان به انتقادهای گسترده از این رژیم ادامه می داد. در ماه مه سال جاری میلادی و در پی گسترش اعتراضات در نوار غزه که منجر به کشته شدن دست کم 60 فلسطینی بدست نیروهای صهیونیست شد، اردوغان در حساب توییتر خود رژیم صهیونیستی را «رژیم ترور» و «قتل عام» خواند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.