رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد آنکارا قصد دارد به تقویت مواضع نظامی خود در استان ادلب سوریه ادامه دهد.

اردوغان: ترکیه به تقویت مواضع نظامی خود در ادلب ادامه می دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) پس از بازگشت از جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران اعلام کرد آنکارا قصد دارد به تقویت مواضع نظامی خود در استان ادلب سوریه ادامه دهد.

او به روزنامه هابرتورک گفت: این موضوع صحیح است که ما مواضع نیروهای نظامی خود در  [ادلب] سوریه را تقویت می کنیم. در این شرایط ما نمی توانیم نقاط ضعف داشته باشیم. اگر ما نقاط ضعف خود را تقویت نکنیم، ابتکار عمل به دست طرف مقابل خواهد افتاد و این منجر به آسیب به غیرنظامیان می شود.

رسانه‌های ترکیه پیشتر گزاش دادند نیروهای نظامی این کشور به ادلب سوریه اعزام و در مرز بین دو کشور مستقر شده‌اند. ترکیه در حال حاضر، 12 ایست بازرسی در سراسر مرز خود با سوریه دارد و نیروهای آن بر روند آتش بس در منطقه نظارت می‌کنند.

وی مدعی شد: هیچ کسی در ادلب پرچم روسیه، آمریکا، آلمان یا فرانسه را  تکان نمی دهد آنها فقط پرچم ترکیه را تکان می دهند. آنها شهروندان ترکیه نیستند، سوری هستند.

ادلب تنها استان سوریه است که هنوز تحت کنترل تروریست‌ها قرار دارد. در سال 2017، منطقه عاری از تنش در این استان ایجاد شد تا تروریست ها با تحویل سلاح و تسلیم خود، به همراه خانواده‌هایشان از این استان خارج شوند.

به گفته استفان دمیستورا، نماینده ویژه سوریه در سازمان ملل، در حال حاضر حدود 10 هزار تروریست در ادلب حضور دارند.

انتهای پیام/

اظهارات اردوغان درباره تقویت مواضع ترکیه در ادلب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار