سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبکافایل: آمریکا بازنده اصلی توافق اردوغان و پوتین درباره ادلب است

وب‌سایت صهیونیستی دبکافایل در مطلبی آمریکا را بازنده اصلی دیدار و گفتگوی قریب‌الوقوع رؤسای‌جمهور ترکیه و روسیه درباره استان ادلب سوریه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وب‌سایت صهیونیستی «دبکافایل» در تحلیلی پیش از دیدار روز دوشنبه روسای جمهور روسیه و ترکیه نوشت در این دیدار اردوغان و پوتین درباره تحولات ادلب به توافقاتی دست می‌یابند که آمریکا بازنده اصلی آن است.

دفتر رسانه‌ای کاخ کرملین  روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، روز دوشنبه در شهر سوچی با هم دیدار و گفتگو خواهند کرد. طبق این بیانیه، همکاری دوجانبه و تحولات اخیر سوریه (عملیات آزادسازی ادلب)، محور اصلی گفتگوی دو طرف است.

وب‌سایت دبکافایل -که گفته می‌شود وابسته به محافل امنیتی رژیم صهیونیستی است- در تحلیل گفتگوی بین رئیس‌جمهور ترکیه و روسیه به نقل از منابع خود مدعی شد: ولادیمیر پوتین ضمن پافشاری بر آغاز عملیات ادلب تا اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر با درخواست‌های رئیس‌جمهور ترکیه موافقت خواهد کرد.

به نوشته «دبکافایل»، پوتین با درخواست اردوغان برای انتقال عناصر گروه «هیئت تحریر الشام» از مناطق مرکزی ادلب به شمال این استان یعنی نزدیک به مناطق مرزی ترکیه، موافقت می‌کند؛ زیرا با این حرکت، مهمترین و بزرگترین نیروی مخالف ارتش سوریه و نیروهای حامی آن از ادلب خارج می‌شوند و همچنین عناصر این گروه که مدام با پهپادهای مسلح به پایگاه هوایی روسیه حمله می‌کردند، کاملا از پایگاه هوایی «حمیمیم» دور می‌‌شوند.

«دبکافایل» با بیان اینکه آمریکا بازنده اصلی توافق جدید روسیه و ترکیه است، افزود با این توافق، ارتش سوریه و نیروهای متحد آن عملیات ادلب را با پیچیدگی کمتری به پیش خواهند برد و از سوی دیگر ترکیه حضور نظامی خود را در مناطق شمالی سوریه تقویت می‌کند. اردوغان می‌تواند از عناصر «هیئت تحریر الشام» به عنوان چماقی علیه نیروهای کُرد سوریه موسوم به «ی‌پ‌گ» استفاده کند که از منافع آمریکا دفاع می‌کنند.

ترکیه، کُردهای سوریه موسوم به «یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ)» را گروهی تروریستی و شاخه‌ای از سازمان «پ.ک.ک» می‌داند، اما آمریکا از حامیان اصلی این گروه است و این موضوع موجب تنش زیاد بین آمریکا و ترکیه در سوریه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، آمریکا ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.