اصلا مگر میشود مشتری کالایی را بخرد که نه قیمت آن را میداند و نه زمان تحویل گرفتنش را و از همه عجیبتر، نه نام آن را؟ بیخود نیست طنازان شبکههای اجتماعی طرح اخیر فروش خودروسازان را چیزی شبیه «لپلپ» دانستهاند، همان بستههای پلاستیکی جذاب برای کودکان که آن را میخرند، بیآنکه بدانند داخلش چیست.
بدون شک بازار خودرو ایران در حال حاضر اوضاعی ملتهب دارد و دست بسیاری از مصرفکنندگان واقعی، به خودرو با قیمت کارخانه نمیرسد؛ اما آیا چنین شرایطی دلیل میشود که خودروسازان به روشهای نامتعارف فروش روی بیاورند؟ آیا فروش خودروهایی که همه چیز آنها از قیمت گرفته تا مدل، بهنوعی شانسی و نامشخص است، با اصول مربوط به حقوق مشتریان تناسب دارد؟ آیا میتوان در دنیا موردی مشابه را مثال زد که خودروسازی اقدام به پیشفروش محصول کند، بیآنکه نام و مدل آن مشخص باشد؟ اگر فرض کنیم بهخاطر قیمتگذاری دستوری و شرایط خاص تولید در دوران تحریم، مشخص نبودن قیمت و زمان تحویل خودرو توجیه دارد، دیگر اینکه نام و مدل محصول را به مشتری نگوییم و آن را تابع شرایط آتی تولید بدانیم، در نوع خود نه نمونه جهانی دارد و نه با حقوق اولیه مصرفکنندگان میخواند.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
انتهای پیام/
با سلام و تشکر بابت مطالب خوب و مفیدتون و دغدغه ای که از اول برای گرانی خودرو داشتید(بر خلاف دلالان)
همانگونه که مطرح فرمودید یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو آگهی های رایگان در فضای مجازیست و به هر مبلغی که دلشون بخواد این جماعت دلال قیمت گذاری میکنند. پیشنهاد میکنم از همین روش در جهت کاهش قیمتها استفاده بشه بدین صورت که مردم رو ترغیب به گذاشتن آگهی های فیک با قیمت کمی پایین تر از بازار بکنید و روز به روز قیمتها توسط مردم در سایت های آگهی روند نزولی پیدا کنه. مطمئنا جو روانی باعث کاهش قیمت خودرو خواهد شد. برای مثال ابتدا از یک خودرو (پژو ۲۰۰۸) شروع کنین و قیمت گذاری از ۱۹۵ شروع بشه و در پایان یک هفته به ۱۷۰ برسه. این کاهش قیمت سوری اثراتش را بر بقیه ماشینها نیز خواهد گذاشت.
باتشکر
چرا باید ما به عنوان یک ایرانی با همچین شرایطی خودرو ثبت نام کنیم. مقصر ما هستیم . خود خود ما!
وضعیت امروز جامعه ما مصداق اون شعر زیباست با مطلع بیت زیر :
روزی ز سر سنگ عقابی به هوا خاست
واندر طلب طعمه پروبال بیاراست ....
و مضمون نهایی اون اینه که :
مردم !!!!
از ماست که بر ماست