سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل انتقال استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

فعالیت ۵ مرکز انتقال خون در تاسوعا و عاشورای حسینی/ ذخیره خونی کشور ۷ روز است

طباطبایی گفت: علاوه بر فعالیت مرکز وصال، مراکز اهدای خون مناطق ۴ و ۵ هم در تاسوعا و عاشورای حسینی، پذیرای مراجعین است.

سید مرتضی طباطبایی مدیر کل انتقال استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آمار اهدا کنندگان خون در ماه شهریور اظهار کرد: از ابتدای شهریور ماه 97 تا به امروز تعداد 23 هزار و 77 نفر جهت اهدای خون به پایگاه‌‌های انتقال خون سراسر استان تهران مراجعه کردند که پس از آزمایش های مربوطه، تعداد 18هزار و 656 نفر موفق به انجام این کار خیر و خداپسندانه شده‌اند.

وی ادامه داد: از بین 23هزار و 77 مراجعه کننده اهدای خون، 8هزار و 939 نفر به صورت مستمر اقدام به این کار خیر و اهدای خون به بیماران نیازمند کرده‌اند.

835 زن از سراسر تهران اهدا کننده خون بوده اند

طباطبایی تاکید کرد: همچنین از اول شهریور ماه 97 تا به امروز 835 زن در سراسر استان تهران با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون اقدام به اهدای خون کرده‌اند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه از نظر فرآورده‌های خونی پلاسما و پلاکت هیچ کمبود خونی وجود ندارد و با برنامه‌ریزی‌های خوب صورت گرفته، میزان ذخیره خون در حدود 7 روز است.

مدیر کل انتقال خون کل استان تهران افزود: از اول شهریور ماه 97 تا به امروز تعداد 676 نفر پلاسما و 393 نفر پلاکت خود را برای رفع نیاز بیماران اهدا کرده‌اند.

طرح تشویقی ویژه اهدا کنندگان خون

وی یادآوری کرد: از ابتدای مهر، طرح پیشگیری از بیماری هپاتیت ویژه اهدا کنندگان خون، با تزریق در سه مرحله در پایگاه‌های انتقال خون سراسر کشور اجرا می‌شود.

طباطبایی درباره تمهیدات صورت گرفته این سازمان برای روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار داشت: امسال نذر خون را به صورت نذرپلاسما و پلاکت درنظر گرفته‌ایم و با توجه به اهمیت داروهای مشتق از پلاسما و تأثیر آن در نجات جان بیماران، عزاداران حسینی را تشویق به نذر پلاسما و پلاکت می‌کنیم.

وی با اشاره به داروهایی همچون فاکتور ۸، فاکتور ۹، آلبومین و... به عنوان داروهای مشتق از پلاسما که مصرف آن برای بسیاری از بیماران ضروری است، گفت: عزاداران حسینی می‌توانند در تاسوعا و عاشورای حسینی به ۶ مرکز انتقال خون در استان تهران مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اعلام فعالیت پایگاه انتقال خون منطقه ۱ و ۲۰ برای اولین بار در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: علاوه بر فعالیت مرکز انتقال خون وصال، مراکز اهدای خون مناطق ۴ و ۵ نیز از ۸ صبح تا پایان عصر، پذیرای اهداکنندگان خون است.

اهمیت تولید داروهای مشتق از پلاسما

طباطبایی به اشاره به تعهد مرکز انتقال خون استان تهران برای تامین ۱۰ هزار لیتر پلاسمای کشور در سال جاری، خاطرنشان کرد: تولید داروهای مشتق از پلاسما در اقتصاد مقاومتی، سلامت کشور و تأمین داروهای حیات‌بخش بسیار اهمیت دارد، لذا در این ایام محرم نیز از هم‌وطنان درخواست که جهت اهدای پلاسما و پلاکت خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.