مراجعه ۴ هزار نفر به مراکز اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی/ بیش از ۶۰۰ نفر برای اولین بار خون اهدا کردندطباطبایی گفت: در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی، ۴ هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون در استان تهران مراجعه کردند.

سید مرتضی طباطبایی مدیر کل انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مراجعه مردم به مراکز انتقال خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی،  4 هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون در استان تهران مراجعه کردند که از این تعداد 2 هزار و 925 نفر موفق به انجام این کار خیر و خدا پسندانه شده‌اند.

وی ادامه داد: از میان 2هزار و 925 اهداکننده خون تعداد هزار و 243 نفر جزو افراد اهدا کننده مستمر و هزار و 40 نفر از افراد با سابقه در زمینه اهدای خون در سطح استان تهران بوده‌اند.

اهدای 84 واحد پلاکت و 292 واحد پلاسما  در تاسوعا و عاشورای حسینی

طباطبایی افزود: در دو روز تاسوعا و عاشورای حسینی 84 واحد پلاکت و 292 واحد پلاسما به وسیله مردم استان تهران هدیه شده است.

وی یادآوری کرد: 642 نفر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی برای اولین بار اقدام به کار خدا پسندانه اهدای خون کرده‌اند و همچنین 164 نفر از بانوان نیز در این کار خیر شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.