سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جولیانی: دلیلی ندارد ترامپ نگران همکاری منافورت با مولر باشد

وکیل رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد هیچ دلیلی ندارد دونالد ترامپ از همکاری مشاور سابق خود با تیم تحقیقاتی پرونده مداخله ادعایی روسیه نگران باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، رودی جولیانی، وکیل رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد دلیلی ندارد دونالد ترامپ از تصمیم پال منافورت، رئیس پیشین کمپین انتخاباتی خود برای همکاری با رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات اخیر آمریکا نگران شود.

وکیل رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: اگر منافورت شواهدی برای مقصر جلوه دادن ترامپ داشته، تیم تحقیقاتی رابرت مولر او را به توطئه علیه رئیس جمهور متهم می‌کرد.

جولیانی همچنین تیم تحقیقاتی رابرت مولر را برای ناکامی در تعدیل نظرات درباره همکاری منافورت علیه رئیس جمهور، مورد انتقاد قرار داد. وکیل ترامپ در این باره گفت: اگر آنها معتقد به اخلاقیات باشند، یکی از کارهای که آنها باید انجام دهند این است که به گمانه‌زنی‌ها پایان دهد.

او مدعی شد زمانی که دادستان فدرال بوده هر وقت گمانه‌زنی های اشتباه درباره یکی از پرونده‌های او مطرح می‌شد، او اینکار را انجام می‌داد.

وکیل رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: اگر دو نفر مرتکب سرقت از بانک مرتکب شوند، شما یکی از آن دو را به فرار مالیاتی متهم نمی‌کنید. این چه معنایی دارد؟

با این حال اظهارات جولیانی از سوی بسیاری از کارشناسان بی‌معنا می‌دانند.

جولیانی در پاسخ به اینکه منافورت می‌تواند بر علیه رئیس جمهور با تیم تحقیقاتی مولر همکاری کند گفت: هر چیزی امکان پذیر است اما من متوجه شدم که این اتفاق نخواهد افتاد.

وکیل رئیس جمهور آمریکا از اظهارنظر درباره مذاکره برای استفاده از عفو ریاست جمهوری برای منافورت خودداری کرد.

پیش از این سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید نیز تلاش کرد تا همکاری منافورت با تیم بازرس ویژه که به همان اندازه به ترامپ نیز مربوط می‌شود، را کم اهمیت نشان دهد. سندرز در این باره گفت: این مسئله هیچ ارتباطی با رئیس جمهور و یا مبارزه انتخاباتی او در سال 2016 ندارد. این موضوع کاملا بی ارتباط است.

در زمانی که هیئت منصفه درباره اتهامات منافورت مشورت می‌کرد و هنوز تصمیم نهایی را نگرفته بود ترامپ در این روند مداخله کرد و گفت: پرونده فساد مالی و مالیاتی منافورت غم انگیز است و او آدم خیلی خوبی است. این اظهار نظر و توییت‌هایی که ترامپ پس از اعلام حکم منافورت منتشر کرد حدس و گمان‌ها درباره احتمال عفو منافورت را تقویت کرده است.

منافورت که رئیس پیشین کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بوده در دادگاه به جرم‌های خود اعتراف کرد. منافورت سه هفته پیش نیز در دادگاه ویرجینیا به هشت جرم دیگر محکوم شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.