سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقرار حکومت اسلامی در کشور به برکت نهضت عاشوراست

امام جمعه بافق با اشاره به اينكه استقرار حكومت اسلامي در كشور به بركت نهضت عاشورا است، گفت: روحيه عاشورايي هرجا باشد پيروزيم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز یزد ؛ حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق با گرامیداشت ایام محرم به تببین ابعاد سیاسی و اجتماعی نهضت عاشورا پرداخت و اظهار کرد: ایثار و فداکاری و مبارزه با ظلم و ستم مهمترین بعد سیاسی قیام عاشورا است.

وی تصریح کرد: استقرار حکومت اسلامی در کشور به برکت نهضت عاشوراست و این اتفاق از ابعاد سیاسی قیام امام حسین (ع) نشات گرفته است.

سلیمانی همچنین با بیان اینکه با الهام گرفتن از واقعه عاشورا در همه جای دنیا نیز درس استقامت و ایستادگی باعث پیروزی‌های مسلمانان شده است خاطر نشان کرد: تحولات شبه قاره هند در طول تاریخ، مبازرات مردم مسلمان جنوب لبنان و ایستادگی آنان در برابر ظلم و ستم از دیگر ابعاد سیاسی نهضت عاشوراست.

امام جمعه بافق درادامه به تشریح آثار عزاداری بر امام حسین و شهدای کربلا پرداخت و بیان کرد: آمرزش گناهان، عاقبت بخیری، استجابت دعا و بقاء اسلام، و عزت مسلمین از مهمترین آثار عزاداری و سوگواری و زیارت امام حسین (ع) است.

وی هنچنین با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر از دیگر اهداف قیام امام حسین (ع) است تصریح کرد:اگر انقلاب اسلامی به عظمت و عزت دست یافته است و اگر امروز می‌توانیم در برابر قدرت‌های استکباری و دشمنان حرفی برای گفتن داشته باشیم همه به برکت مکتب اسلام و امام حسین (ع) است.

سلیمانی با تاکید بر برگزاری عزادادری‌های باشکوه در تاسوعاو عاشورا گفت: عزاداری کردن در هیات و جلسه‌ای ارزشمند است به شرط اینکه ریا در آن نباشد.

وی همچنین از هیات‌های عزاداری خواست نظم را رعایت کنند و با نیروی بسیج و انتظامی برای بهتر برگزار شدن عزاداری‌ها همکاری کنند.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری اشاره کرد و با تحلیل سخنان مقام م. عظم رهبری در دو محور مسائل آمریکا و وظایف ما در برابر گستاخی دشمن در این دیدار گفت: آمریکا با تمام گستاخی خود را ابر قدرت جلوه می‌دهد، اما همواره کشور ایران با اقتدار و جوانمردی جوانان در برابر این زورگویی ایستادگی کرده است.

وی با بیان اینکه در طول انقلاب همواره بیش از ۴۰ سال است که تحریم داشته ایم و همه کشور‌ها در جنگ علیه ایران با آمریکا متحد بودند افزود: سیلی محکمی که دشمنان نظام در طول تاریخ انقلاب از مردم خورده اند در تاریخ باید ثبت و ضبط شود و این ایستادگی‌ها با رهبری و درایت، ولی فقیه همواره دشمن به زوال و نیستی کشیده شده است.

سلیمانی همچنین گفت: کشوری بودیم که هیچ امکانات و تجهیزاتی نداشتیم، اما امروز پیشرفت‌های علمی و موشکی ایران حرف اول را در منطقه می‌زند.

امام جمعه بافق خاطر نشان کرد: با روحیه استقامت و ایستادگی جوانان هر کجا دشمن مشکلی پیش آورد با دعا و پاکی جوانان به میدان وارد شدند و دشمنان را به عقب راندند که با این روحیه اعتقادی بزرگتر از آمریکا هم نمی‌تواندد خدشه‌ای بر نظام و انقلاب وارد کند.

وی تصریح کرد: هر چند در زمینه اقتصادی مشکلاتی در جامعه وجود دارد که بی شک برنامه ریزی دشمنان است، اما با همدلی و وحدت این مسائل را هم پشت سر می‌گذاریم.

سلیمانی با بیان اینکه امروز به هر چه بیشتر به وحدت و همدلی نیازمندیم گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که پشت دولت را خالی نکنیم چرا که دشمن از فرصت استفاده می‌کند که باید مشکلات با همراهی و همکاری همگان حل شود.

سلیمانی در بخش پایانی سخنان خود به تشریح ابعاد حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناطقی از عراق و سرکوب سران و عوامل حزب دمکرات پرداخت و گفت: این حمله موشکی پیام‌هایی برای دشمنان ما دارد که بدانند مرزبانان ما همواره هوشیارو در صحنه هستند و این عظمت نظام و انقلاب را به آنان گوشزد کرد.

امام جمعه بافق همچنین به اجلاس سه کشور ایران، روسیه و ترکیه که در تهران برگزار شد اشاره کرد و به تحلیل موضوعات این نشست پرداخت.

سلیمانی گفت: تقویت وحدت واتحاد این سه کشور برای سرکوبی دشمنان به خصوص حرکات داعش و تبادل نقطه نظرات و ایجاد همگرایی برای رسیدن به برنامه‌های مشترک و اطلاعات کافی از منطقه، از دست آورد‌های این اجلاس بود.

انتهای پیام/ف

خطبه های نماز جمعه در بافق 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.