سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی‌اعتمادی مردم فرانسه به آمریکا دستاورد دیگری از سیاست خارجی ترامپ

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، دیدگاه مردم فرانسه نسبت به این کشور به شدت تغییر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، علی‌رغم مسائل سیاسی و اقتصادی مشترک میان فرانسه و آمریکا، تنها 44 درصد از مردم فرانسه واشنگتن را متحد قابل اعتمادی برای پاریس می‌دانند. نتایج یک بررسی جدید نشان داد که 80 درصد از مردم فرانسه سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را قبول ندارند.

براساس بررسی جدیدی که توسط بنیاد نوآوری سیاسی فرانسه و اندیشکده Sursaut انجام شد، از زمان پیروزی ترامپ در انتخابات سال 2016 آمریکا، دیدگاه فرانسوی‌ها نسبت به اصلی‌ترین متحد آنها به شدت تغییر کرده است.

این مطالعه که در 10 و 11 سپتامبر صورت گرفت، مشخص کرد که کمتر از نیمی از افراد شرکت کننده در این بررسی همچنان آمریکا را متحد قابل اعتمادی برای فرانسه می‌دانند. این رقم در برابر رقم 77 درصدی که در سال 2014 و در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، واشنگتن را متحد قابل اعتماد پاریس می‌دانستند، بسیار اندک است.

در حالیکه به نظر می‌رسد جامعه فرانسه در مورد اینکه آیا آمریکا متحد قابل اعتمادی است یا خیر، اختلاف نظر دارند اما دیدگاه مردم فرانسه نسبت به رئیس جمهور فعلی آمریکا به طور عمده‌ای خصم‌آمیز است. 80 درصد افراد مورد مطالعه در این بررسی با سیاست‌های رئیس جمهور فعلی آمریکا که واشنگتن را در حالت عدم توافق با فرانسه قرار می‌دهد، مخالف هستند. در مجموع 83 درصد اعلام کردند که آنها نظر «منفی» درباره ترامپ دارد. از این تعداد 54 درصد نظر «بسیار منفی» درباره رئیس جمهور آمریکا داشتند.

با این حال حدود 75 درصد از فرانسوی‌ها اعلام کردند آنها میان ترامپ و آمریکا تفاوت قائل هستند و حاضر نیستند که رئیس جمهور فعلی آمریکا را به عنوان تجسم آنها از ارزش‌های آمریکا مدنظر قرار دهند. 79 درصد اعلام کردند آنها با مردم آمریکا همانند یک دوست برخورد می‌کنند و 80 درصد نیز حفظ روابط دوستانه با آمریکا را مهم دانستند.

بنابر گزارش راشاتودی، دیدگاه مردم فرانسه نسبت به سیاست‌های فعلی آمریکا به طور چشمگیری تغییر کرده است. به عنوان نمونه در موضوع مبارزه با تروریسم 74 درصد آمریکا را دوست این کشور می‌دانند. در بحث رفاه اقتصادی اکثر فرانسوی‌ها، 78 درصد، آمریکا را دشمن فرانسه و حتی 81 درصد آمریکا را تهدیدی برای رشد اقتصادی کشورشان می‌دانند. در بحث سیاست‌های این کشور در قبال روسیه 51 درصد آمریکا را متحد و 49 درصد واشنگتن را مخالف خود می‌دانند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.