سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کدام یک از ظروف یک بار مصرف برای نذری دادن خطرناکند؟

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران، رعایت مسائل بهداشتی در دهه اول محرم هنگام تهیه نذری را مهم دانست و به برخی از آنها اشاره کرد.

محمدحسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص رعایت مسائل بهداشتی در دهه اول محرم اظهار کرد: در دهه اول محرم پخش نذری یکی از کارهای مرسوم مردم کشورمان محسوب می‌شود، توصیه می‌کنم عزادارانی‌ که دچار بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون و چربی بالا هستند در خوردن نذری احتیاط‌ کامل داشته باشند.

وی ادامه داد: افرادی که اقدام به پخش نذری می‌کنند باید تا حد امکان از موادغذایی‌ سالم‌ استفاده کنند و میزان نمک، روغن و حتی چربی نذری در حد استاندارد باشد.

عزیزی تأکید کرد: در تهیه غذای نذری تا حد امکان باید از روغن با ترانس‌ پایین‌ و به مقدار کم استفاده شود تا هیچگونه‌ آسیب جدی هنگام مصرف غذا به عزاداران وارد نشود.

وی گفت: برای توزیع غذای گرم حتی‌الامکان باید از ظروف آلومینیومی‌ و یا گیاهی استفاده شود و اگر افراد مجبور به استفاده از ظروف پلاستیکی برای توزیع غذای گرم هستند باید مواد نذری را بعد از سرد شدن در ظروف پلاستیکی بریزند.

عزیزی یادآوری کرد: برای مصرف مایعات سرد مانند شیر و شربت‌ می‌توان از ظروف پلاستیکی استاندارد استفاده کرد ولی اگر ظرف به کار گرفته شده برای مایعات سرد گیاهی باشد از نظر بهداشتی سالم‌تر است.

انتهای پیام/

نکات بهداشتی در تهیه نذری‌های ایام محرم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.