سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه: دولت آمریکا بار دیگر نشان داد که در مسئله فلسطین بی‌طرف نیست

ابراهیم کالین اعلام کرد تصمیم آمریکا در زمینه تعطیلی ساف بار دیگر نشان داد که دولت دونالد ترامپ در مسئله فلسطین موضع جانبدارانه‌ای دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت دولت آمریکا بار دیگر نشان داد که در مسئله فلسطین بی طرف نیست.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: از مدتی پیش مذاکرات برای حل مسئله فلسطین متوقف شده و مردم فلسطین با فشارها و تبعیض‌های بیشتری مواجه شدند.

کالین افزود: رئیس جمهور اردوغان به عنوان رئیس دوره‌ای سازمان همکاری اسلامی در نشست‌های منطقه‌ای و دوجانبه همواره این موضوع و مسئله قدس را گوشزد کرده است.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد: تصمیم آمریکا در زمینه تعطیلی دفتر نمایندگی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) بار دیگر نشان داد که دولت دونالد ترامپ در مسئله فلسطین موضع جانبدارانه ای دارد.

وی گفت: سازمان آزادی‌بخش فلسطین یکی از مهم ترین سازمان های مبارزه مردم فلسطین برای آزادی است. این سازمان از مشروعیت سیاسی برخوردار است. تعطیلی دفتر نمایندگی این سازمان در آمریکا و اخراج کارکنان آن از این کشور، آشکارا نشانگر آن است که آمریکا میانجیگر بی طرفی نیست.

وی با اشاره به قطع کمک مالی آمریکا به آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) این اقدام آمریکا را نیز اقدامی نگران کننده دانست و خاطر نشان کرد، بیش از نیم میلیون فلسطینی از خدمات آنروا استفاده می کنند و بخش مهمی از این خدمات نیز با امور بهداشتی، آموزشی مرتبط است و جنبه سیاسی ندارد.

کالین این قبیل تصمیمات را مجازات فلسطینی ها توصیف کرد و گفت: این قبیل اقدامات را به هیچ وجه قابل قبول نمی دانیم و آن را محکوم می کنیم.  اوضاعی که مردم فلسطین در سرزمین خود با آن مواجه شده اند، وجدان جامعه بشری را به درد آورده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، فلسطین ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.