سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده روسیه در سازمان ملل: ایران و ترکیه می‌توانند خشونت را در سوریه متوقف کنند

واسیلی نبنزیا در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع ادلب سوریه گفت ترکیه و ایران ثابت کرده‌اند که می‌توانند خشونت را در سوریه متوقف کنند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره مباشر، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع ادلب سوریه گفت: ترکیه و ایران ثابت کرده‌اند که می‌توانند خشونت را در سوریه متوقف کنند و فضای مناسب را برای آغاز روند حل و فصل سیاسی در این کشور ایجاد کنند.

نبنزیا در نشست شورای امنیت پیرامون ادلب افزود: هزاران عضو داعش و جبهه النصره و سایر گروه‌های مسلح (تروریستی) در ادلب حضور دارند. نشست اخیر تهران بر ضرورت تفکیک بین گروه‌های تروریستی و غیرنظامیان تأکید کرد. سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در این نشست تأکید کردند هیچ جایگزینی برای راه حل سیاسی در ادلب وجود ندارد.

او تاکید کرد: دولت سوریه هیچ نوع تسلیحات شیمیایی در اختیار ندارد و فقط گروه‌های تروریستی از این تسلیحات استفاده می‌کنند.

نبنزیا گفت: ایجاد مناطق کاهش تنش یک راه حل موقت برای بحران سوریه بود نه یک راه حل ابدی.

او در پاسخ به سخنان نماینده آمریکا گفت: شما می‌گویید روند مذاکرات آستانه با شکست مواجه شده است و ما نیز در پاسخ می‌گوییم شما را در این زمینه ناامید خواهیم کرد.

انتهی پیام/

اظهارات نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره ادلب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.