معاون وزیر خارجه روسیه از تهدید‌های آمریکا درباره استفاده از زور در سوریه و عدم همکاری شرکت‌های اروپایی با ایران تحت فشار آمریکا انتقاد کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: این سیاست تهدید به استفاده از زور در مورد سوریه که واشنگتن در حال انجام آن است، بخشی از سیاست اخاذی است.

 معاون وزیر خارجه روسیه گفت: اظهارات بولتون تهدید و باج خواهی است.

او افزود: تهدیدات جان بولتون در زمینه هدف قرار دادن سوریه با حملات بیشتر از گذشته، نوعی باج خواهی و بازی با واقعیت‌هاست.

ریابکوف تاکید کرد: نظامیان راهکار‌های از بین بردن پایگاه‌های تروریستی در ادلب را با دقت بررسی می‌کنند تا خطری غیرنظامیان را تهدید نکند.

ریابکوف گفت: برخی از جریان‌های خارجی از پیشروی‌ نیرو‌های ارتش سوریه ناراضی هستند. برخلاف انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها، روسیه مواضع جغرافیایی مشخصی را که تروریست‌ها در سوریه مستقر هستند، تعیین می‌کند و تروریست‌ها را که خود را برای استفاده از سلاح شیمیایی آماده می‌کنند رصد می‌کند، اما آمریکا تنها از سیاست تهدید و باج خواهی استفاده می‌کند.

او افزود: تحرکات غیرسازنده آمریکا در سوریه مایه نگرانی شدید روسیه است و ثبات منطقه را به چالش می‌کشد و در واقع حمایت از تروریستهاست. روسیه از وجود تروریست‌ها در سوریه به ویژه در ادلب راضی نیست. دمشق نیز در این زمینه با روسیه هم رای است. کارشناسان نظامی روسیه در حال بررسی از بین بردن تروریست‌ها در ادلب با کمترین خسارت‌ها و زیان‌ها علیه غیرنظامیان هستند.

او همچنین افزود آن‌ها این مسائل را نیز مدنظر قرار می‌دهند که تروریست‌های موجود در این مناطق نتوانند در هرمنطقه دیگری مخفی شوند.

ریابکوف درباره موضع ترکیه نیز گفت: مواضع ترکیه و روسیه در برخی موارد هماهنگ است و در برخی موارد نیز همخوانی ندارد البته تماس‌هایی بین دو طرف و همکاری خوبی بین دو طرف وجود دارد.

او درباره تماس با واشنگتن نیز گفت: این تماس‌ها در هفته جاری ادامه خواهد یافت.

به گزارش رویترز، ریابکوف همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت روسیه معتقد است این که شرکت‌های بزرگ اروپایی به منظور محافظت از خود در مقابل فشار آمریکا از همکاری با ایران امتناع می‌کنند، اشتباه است.

او همچنین افزود: مسکو معتقد است اهمیت دارد که شرایطی برای تداوم صادرات نفتی ایران فراهم شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار