سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید روسیه و چین بر جایگزینی پول ملی به جای دلار در مبادلات تجاری

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد مسکو و پکن قصد دارند در مبادلات تجاری خود بیشتر از پول ملی خود و نه دلار استفاده کنند تا این مبادلات را به سطح بی‌سابقه‌ای برسانند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد مسکو و پکن قصد دارند در مبادلات تجاری خود بیشتر از پول ملی خود و نه دلار استفاده کنند تا این مبادلات را با توجه به تنش بین روسیه و کشور‌های غربی به سطح بی سابقه‌ای برسانند.

رئیس جمهور روسیه پس از دیدار با شی جینپینگ، همتای چینی خود در مجمع اقتصادی ولادی ووستوک گفت: " طرف روس همانند طرف چینی علاقه خود را به استفاده فعالانه از پول ملی در مناسبات مشترک تایید کرد ".

ولادیمیر پوتین گفت: " این کار به ثبات عملکرد بانک‌ها در عملیات واردات - صادرات در شرایط پر خطر در بازار‌های جهانی کمک خواهد کرد ".

این اظهارات در شرایطی بیان شد که کشور‌های غربی بعد از آغاز بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴، تحریم‌های اقتصادی بیش از پیش سنگینی را به روسیه تحمیل کرده اند.

آمریکا نیز در ماه‌های اخیر در واکنش به اتهام دخالت روسیه در پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و مسموم شدن سرگئی اسکریپال، جاسوس دو جانبه روس و دختر او در انگلیس در ماه مارس تحریم‌های خود را تشدید کرده است.

چین نیز بعد از آنکه واشنگتن موانع گمرکی برای برخی کالا‌های چینی ایجاد کرد وارد جنگ تجاری با واشنگتن شده و تدابیر تلافی‌جویانه اتخاذ کرده است.

روابط اقتصادی و دیپلماتیک بین چین و روسیه در سال‌های اخیر در شرایط پر تنش بین مسکو و کشور‌های غربی تقویت شده است.

به گفته ولادیمیر پوتین، حجم مبادلات تجاری بین پکن و مسکو در نیمه نخست سال با یک سوم افزایش به ۵۰ میلیارد دلار رسیده است.

رئیس جمهور روسیه گفت: " دلایل کافی وجود دارد به این فکر کنیم که ما تا پایان سال به سطح بی سابقه ۱۰۰ میلیارد دلار خواهیم رسید ".

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.