سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتکار در کاشان:

لایحه تامین امنیت زنان دربرابر خشونت در انتظار تایید قوه قضاییه است

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لایحه تامین امنیت زنان دربرابر خشونت در انتظار تایید قوه قضاییه است.

  معصومه ابتکار  معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده ظهر امروز در حاشیه شورای اداری شهرستان کاشان در پاسخ سوال خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  در خصوص مهم ترین مشکلات امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و ارایه راهکارهای آن گفت: این لایحه که به مدت ۱۰ سال در کمیسیون مجلس مانده بود با اولویت درخواست و پیگیری دولت و مجلس تصویب شد.

وی با تاکید بر اینکه این لایحه هم اکنون در انتظار تایید نهایی شورای نگهبان است گفت: دولت آمادگی کامل برای اجرای این لایحه دارد.

به گفته ابتکار، امور زنان‌ و خانواده ریاست جمهوری درخصوص مسائل حقوقی دو اقدام مهم تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی و پیگیری تصویب لایحه حمایت از زمان و منع خشونت علیه آنان را انجام می دهد.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به امضای یک تفاهم نامه با وزارت دادگستری در هفته گذشته گفت: یکی ازمحورهای آن اجرایی شدن لایحه بسیار مهم حمایت ازکودکان و نوجوانان است که بخشی از این لایحه درخصوص موضوع های تعریف خشونت و انواع آن و خشونت علیه کودکان و نوجوانان است به عنوان جرائمی که بطور جدی باید رسیدگی شود.

ابتکار، لایحه بعدی معاونت را که در حال پیگیری دارد و هم اکنون درقوه قضائیه است، لایحه تامین امنیت زنان دربرابر خشونت دانست و گفت: این لایحه بسیارمهم است که ما ضمن رایزنی های زیاد با قوه قضائیه و برگزاری جلساتی با قضات انتظار داریم که رئیس قوه قضایه این لایحه را تایید کند.

ابتکار تصریح کرد: تصویب این لایحه می تواند جامعه را در مقابل با خشونت ها و آسیبها به سمت امنیت و آرامش پیش ببرد.

انتهای پیام/س

سفر معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده به کاشان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.