سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مجلس در لارستان؛

مسئله آمریکا بحث هسته‌ای نیست/دولت آمریکا به دنبال آن است که ایران را پایگاه نظامی خود کند

رئيس مجلس شورای اسلامی گفت: همه بدانند مسئله آمریکا بحث هسته‌ای نیست و فقط می‌خواهند ایران را به زانو در آورند که این امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از خیران حسینی در لارستان گفت: دولت، مجلس و مردم همه باید با همبستگی مقابل عربده کشی دولت آمریکا بایستند و باید همه بدانند مسئله آمریکا بحث هسته‌ای نیست و فقط می‌خواهند ایران را به زانو در بیاورند که این امکان پذیر نخواهد بود.

لاریجانی افزود: در این دوره حساس همه باید فارغ از اختلاف نظر‌هایی که وجود دارد، بیشتر متحد شویم و روی اصول انقلاب و آبادانی کشور تمرکز کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آمریکا با حرکت ریشه‌ای به دنبال آن است که ایران را پایگاه نظامی خود کند و ٤٠ سال است که با فشار بر مردم نتوانسته اند و دیگر هم نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

وی با بیان اینکه آمریکا با این فشار می‌خواهد مردم را مایوس کند، افزود: این مبارزه به نتیجه نخواهد رسید و همه با هم آن‌ها را مایوس می‌کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی به تغییر شرایط اقتصادی کشور هم اشاره کرد و گفت: مردم ایران درس محرم آموخته اند و در مقابل ترامپ یزیدی می‌ایستند.

علی لاریجانی در ادامه با اشاره به همت خیران برای احیای معارف حسینی گفت: آنان در این عرصه بهترین و سریعترین راه را برای رسیدن به حق انتخاب کرده اند و لارستان در این امر مهم پیشتاز بوده است.

وی افزود: همت خیران در ساخت بیمارستان، مدرسه سازی و دیگر عرصه‌ها سبب همبستگی اجتماعی و ایجاد هم سرنوشتی می‌شود.

فرماندار ویژه لارستان هم در این مراسم گفت: لارستان با بیش از ٤٠٠ مسجد و حسینیه و ١٠٠ هیئت مذهبی همواره هدایت گری، نقش آفرینی و جهت دهی را بر عهده داشته است.

جلیل حسنی با بیان اینکه نام خیران لارستان در عرصه‌های مختلف در کشور زبانزد خاص و عام است، افزود: با وجود بدی آب و هوا و نبود امکانات، ١٦٥ بانک و موسسه در این شهرستان همواره زمینه رونق اقتصادی را فراهم کرده که در این میان خیران نقش برجسته و تاثیر گذاری داشته اند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم اظهار داشت: لارستان الگوی وحدت و نمونه مثال زدنی برادری شیعه و سنی است و مردم این شهرستان همواره برای بهبود شرایط شهر و روستای خود تلاش کرده اند.

جمشید جعفرپور به مجاهدت‌های علمایی همچون سیدعبدالحسین لاری اشاره کرد و گفت: این مجاهد نستوه با اعتقاد راسخ خود در مقابل ظلم و استبداد ایستاد و مبارزه کرد.

در این مراسم از ۲۶ نفر از خیران حسینی در شهرستان لارستان تجلیل شد.

همچنین صبح امروز رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در گلزار شهدای لار و مرقد آیت الله موسوی لاری از مقام شامخ شهدا و این عالم نستوه تجلیل کرد.

همچنین بازدید از پردیس خیرساز دانشکده علوم پزشکی لار و مجتمع فرهنگی ورزشی خیرساز منیری از دیگر برنامه‌های سفر دکتر لاریجانی به شهرستان لارستان بود.

انتهای پیام/ر

صحبت های رئیس مجلس در مراسم تجلیل از خیران حسینی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.