سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از یک میلیون نفر تحت پوشش طرح تحول سلامت

مدیر گروه آموزش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در اجرای طرح سلامت در استان کرمانشاه یک میلیون و 388هزار نفر تحت پوشش قرار می گیرند.

مدیر گروه آموزش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: مواردی مربوط به مسائل بهداشتی  پیشگیری از بیماری ها طرح تحول سلامت و اقدامات در حوزه سلامت مداری  و ارتقا سلامت عامه مردم  برای پیشگیری از بیماری ها و بهداشت محیط مواد غذایی و اماکن تولید مواد غذایی از اقداماتی است که در حوزه بهداشت پیگیری می شود.

شاه آبادی  گفت:   سلامت نو آموزان بسیار مهم است چرا که آینده سازان این کشور هستند  و از ابتدای  تیرماه طرح سنجش  سلامت نو آموزان در سطح  استان  کرمانشاه اجرا شد که 12 پایگاه  سیار در مناطق عشایری اقدامات غربالگری انجام می شود.

 وی افزود:  21 پایگاه  ثابت با هدف جای دهی درست دانش آموزان در جایگاه های آموزشی  انجام  شده است  از نظر  بینایی   شنوایی  اسکلتی حرکتی  و امادگی آموزشی بررسی می شوند.

شاه آبادی  بیان کرد: طرح تحول  سلامت از سال 1393 آغاز شده و زیر ساخت ها فراهم شده است و در این طرح 85 پایگاه  سلامت به بخش خصوصی واگذار شدند و 605 نفر نیروی بهداشتی برای این پایگاه های سلامت  جذب شده است   و با توجه  به فرسودگی  ساختمان ها  قرار دادی  بین استانداری  و دانشگاه علوم پزشکی  و وزارت بهداشت  تفاهم نامه امضا شده که اعتبار 196 میلیارد تومانی  برای  300پروژه  عمرانی با زیر بنای 130 هزار متر مربع  پیش بینی شده است.

وی گفت: این 300پروژه  شامل 60 خانه بهداشت   در روستا و 63 پایگاه سلامت شهری و 25 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی  و 31 مرکز خدمات جامع سلامت شهری و 89پانسیون برای پزشکان  در نقاط دور افتاده و محروم  9 مرکز آموزش بهورزی  5 مرکز  بیماری های رفتاری 9 مرکز بهداشت شهرستن  9 مرکز آموزش پی اچ سی برای مراقبینی که در شهر فعالیت  می کنند قرار است تاسیس شود.

شاه آبادی گفت:  در طرح سلامت یک میلیون و 388هزار نفر تحت پوشش قرار می گیرند.

شاه آبادی افزود: از این تعداد 30 پروژه تکمیل شده است و 28 پروژه به بهره برداری رسیده و 67 پروژه از 5 تا 88 دردصد  پیشرفت فیزیکی دارد.

 

انتهای پیام/ز

 اجرای طرح تحول سلامت در استان کرمانشاه

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.