سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۱ بقعه متبرکه فارس میزبان همایش شیرخوارگان حسینی/ اطعام بیش از ۳۵۰ هزار نفر در بقاع متبرکه

مدیر کل اوقاف استان فارس گفت: همزمان با نخستین روز جمعه ماه محرم مراسم شیرخواران حسینی در ۶۱ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام سید عباس موسوی مدیر کل اوقاف استان فارس در نشست خبری طرح بصیرت عاشورایی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری دهه محرم، با بیان اینکه امسال با رویکرد تشکیل و راه اندازی قرارگاه سید الشهد(ع) مراسم محرم برگزار می شود، گفت: ۷۰ درصد نیات واقفین تکریم اهل بیت(ع) و اطعام و روضه خوانی در بقعات است.

وی با اعلام اینکه امسال با توجه به وضعیت اقتصادی در حاشیه شهر، حسینیه ها و مساجد اطعام و روضه خوانی و سفره سیدالشهدا(ع) برپا خواهد شد، افزود: زمان طرح بصیرت از ۲۰ شهریور تا ۱۷ آبان است.

حجت الاسلام موسوی گفت: همزمان با نخستین روز جمعه ماه محرم مصادف با ۲۳ آبان مراسم شیرخواران حسینی در ۶۱ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این مراسم، ۲۲ هزار پاکت شیر پاستوریزه از محل موقوفه معز الوزاره در مراسم شیرخوارگان حسینی به میزبانی حرم شاهچراغ(ع) توزیع می شود.

حجت الاسلام موسوی افزود: همچنین در ایام دهه محرم و صفر بیش از ۳۵۰ هزار نفر از موقافات اطعام می‌شوند.

 مدیر کل اوقاف استان فارس ادامه داد: به مناسبت سالروز اسرای کربلا به شام همایش رهروان زینبی ( تجمع لبیک یا حسین(ع))  بعد ازظهر ۲۱ شهریور مصادف با دوم محرم ، در حرم مطهر سید علاءالدین حسین (ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم شام غریبان نیز در ۲۵۰ بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد، از برپایی ۳۰۰ ایستگاه صلواتی از نیت واقفان خیر اندیش در استان خبر داد.

حجت الاسلام موسوی گفت: همچنین همایش «احلی من العسل» یکشنبه ۲۵ شهریور همزمان با روز ۶ محرم به یاد حضرت قاسم (ع) با حضور هزار و ۳۵۷ دانش‌آموز در حرم سیدعلاءالدین حسین (ع) در شهر شیراز برگزار خواهد شد.

موسوی همچنین از برگزاری آیین های سوگواره عاشورایی در ۱۲۰ نقطه خبر داد و افزود: در محرم و صفر امسال ۱۶۰ روحانی غیربومی از قم و ۱۰۰ نفر از روحانیون استان به مراسم عزاداری اعزام می شوند.

مدیرکل اوقاف فارس از برپایی خیمه معرفت به مدت ۱۰روز در حرم حضرت سیدعلاالدین حسین(ع) شیراز خبر داد و گفت: ۱۵ خیمه یک روزه در بقاع متبرکه شیراز برپا می شود، این درحالیست که برپایی خیمه های معرفت ویژه بقاع متبرکه در دهه عاشواست.

انتهای پیام/ر

برگزاری همایش «احلی من العسل» در شیراز

برچسب ها: سازمان اوقاف ، محرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.