سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین همایش فرهنگی شوراهای اسلامی کلانشهرها در تبریز

اولین همایش مشترک روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها امروز در تبریز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ همایش مشترک روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور،دو روزه با هدف هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری و ایجاد وحدت رویه بین نهادهای فرهنگی در قالب چهار کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی، حقوقی و آموزش شهروندی برگزار می شود.


وی اهمیت مهندسی فرهنگی و احیاء و تقویت ارزش های فرهنگی جامعه را یادآور شد و گفت: مسئولان باید دغدغه پاسخگویی به نیازهای فرهنگی مردم داشته باشند و فعالیت خود را در حوزه های فرهنگی افزایش دهند.


استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: اگر پیوست فرهنگی در طرحهای جامع شهرها در نظر گرفته شود از مهاجرت ها جلوگیری می شود.


خدابخش لزوم همکاری مردم در حفظ و نگهداری از شهرها را خاطرنشان کرد و افزود : با مشارکت مردم در مدیریت شهرها ، بسیاری از مشکلات حل می شود و هزینه ها نیز کاهش می یابد.


رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت : از کل بودجه کشور شش دهم درصد مربوط به حوزه فرهنگ است.


ماذنی افزود: انتظار می رود با بحث هایی که در در کمیته های تخصصی این همایش مطرح می شود، وظایف و راهبردها هر نهاد و دستگاهی به درستی تبیین شود و برای هم افزایی و ارتقاء کیفی فعالیت های فرهنگی برنامه ریزی شود.


ایرج شهین باهر شهردار تبریز هم در این همایش با اشاره به اینکه فرهنگ پایه توسعه شهرهاست گفت: با وجود اینکه فرهنگ شهری و شهروندی پایه توسعه شهرها محسوب می شود اما در کلانشهرهای کشورمان بیشتر به حوزه های کالبدی توجه شده است و به موضوعات فرهنگی توجه کافی نداشته ایم.


شکور اکبرنژاد رییس شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز در این همایش بر اهمیت آموزشهای کاربردی تاکید کرد و افزود: باید در آموزش ها بر آموزش مباحثی مثل مهارت های زندگی و آموزش های کارهای جمعی توجه شود.

انتهای پیام/

همایش فرهنگی شوراهای اسلامی کلانشهرها در تبریز

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.