سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استراتژیست سابق کاخ سفید: ترامپ از درون دولت با «کودتا» مواجه شده است

«استیو بَنِن»، استراتژیست سابق رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به یادداشت جنجالی اخیر یک مقام ارشد کاخ سفید گفت ترامپ از درون دولت با «کودتا» مواجه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «استیو بنن» استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید در مصاحبه با این خبرگزاری و با اشاره به مطلبی که در روزنامه نیویورک تایمز درباره مقاومت در دولت ترامپ منتشر شده، گفت: «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا با یک «کودتا» مواجه است.

بنن در حین سفر به ایتالیا گفت: «آن چیزی که شاهدش بودیم بسیار جدی است. این یک حمله مستقیم به قانون اساسی است. این یک کودتا است».

مطلب نیویورک تایمز را یک مقام دولتی ارشد آمریکا که نامش فاش نشد نوشت و روز چهارشنبه منتشر شد. نویسنده این متن به بی اخلاقی ترامپ حمله کرد و گفت: «تعداد زیادی از مقامات ارشد دولت سرسختانه تلاش می‌کند تا بخش‌هایی از دستورات و بدترین تمایلات ترامپ را خنثی کنند».

بنن گفت آخرین باری که یکی از روسای جمهور آمریکا با چنین چالشی مواجه شد در زمان جنگ داخلی این کشور بود که ژنرال «جورج بی مک‌کللن» با «ابراهام لینکلن»، رئیس جمهور وقت آمریکا مخالفت کرد.

وی افزود: «این یک بحران است. کشور تنها در سال ۱۸۶۲ که ژنرال مک‌کللن و ژنرال‌های ارشد –تمام دموکرات‌های ارتش اتحادیه- گفتند آبراهام لینکلن برای سمت فرمانده کل مناسب نیست با چنین بحرانی مواجه شد».

بنن که با رویکرد اقتصاد ملی ترامپ مشکل داشت در اوت ۲۰۱۷ اخراج شد. او در آن زمان پس از برکناری از سمتش به شبکه تلویزیونی سی بی اس گفت: تعدادی از اعضای حزب جمهوری خواه معتقدند ترامپ برای ریاست جمهوری مناسب نیست و این یک بحران است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.