سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد؛

چالش و ریزش جدی بدنه اجتماعی اصلاح طلبان

رئیس شورای شهر تهران گفت: بدنه اجتماعی اصلاح طلبان با چالش و ریزش جدی مواجه شده است که برخاسته از ناامیدی شهروندان از موفقیت های عملی منتخبان خود است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بدنه اجتماعی اصلاح طلبان با چالش و ریزش جدی مواجه شده است که برخاسته از ناامیدی شهروندان از موفقیت های عملی منتخبان خود است و تصور بی‌عملی اصلاح طلبان را بوجود آورده است و این چالش می‌تواند موفقیت های  جریان اصلاحات را در انتخابات پیش رو با تردید مواجه کند.

وی افزود: در این شرایط دو راه برای جریان اصلاح طلبی وجود دارد؛ نخست تندتر کردن آهنگ شعارها و انتقادها و عبور از نمادهای فعلی و تبدیل شدن به جریان تجدید نظر طلبی و مسیر دوم، نزدیک شدن به واقعیت های جامعه و پیوند زدن آرمان ها وشعارهای اصلاح طلبی با مقدورات فعلی یا تقویت عملگرایی است.

هاشمی خاطرنشان کرد: مسیر نخست موجب می‌شود اصلاح طلبان از همین میزان جایگاهی که در قدرت رسمی بدست آورده اند نیز محروم شوند؛ هر چند می‌توانند به حفظ پایگاه اجتماعی خود در میان معترضین به نظام و وضعیت موجود جامعه بیشتر امیدوار باشند. اما مسیر دوم بر تطبیق ایده‌ها و آرمان ها با محدودیت ها و مشکلات واقعی جامعه تاکید دارد و خروجی آن تعدیل مواضع و اولویت‌بندی اهداف و برنامه‌ریزی برای تحقق مطالبات است که دشوار اما عملی است. البته ممکن است با چالش کاهش محبوبیت و مورد حمله قرار گرفتن از سوی جریانات افراطی مواجه شوند و اینجا مرز بین اصلاح طلبی با تندروی مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.