رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری وارث بدهی 55 هزار میلیارد تومانی است، گفت: بخشی از این بدهی مربوط به بدهی بانکی است.

خبرنگار: کاظمی‌/شهرداری باید سالانه 4 میلیارد تومان بازپرداخت بدهدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و رکود حاکم در آن اظهار کرد: موضوع تأمین مالی و سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری یک موضوع کلیدی است و چون شهرداری در دوره جدید وارث‌ یک بدهی 55 هزار میلیارد تومانی است و بخش بزرگی از این بدهی مربوط به بدهی‌های بانکی است، سالانه باید 4 میلیارد تومان بازپرداخت‌ سنگین دهد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری باید راهبرد‌ جدیدی برای ایجاد تحول در تأمین مالی اتخاذ کند، گفت: در دوره گذشته فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌گرا در شهرداری حالت انبساطی‌ داشته و بخشی از این فعالیت‌ها مانند ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی مثبت و لازم بوده است و بخشی مانند خودرو محوری و ساخت بی رویه‌ تونل‌ها در اولویت‌ نبوده است.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: طبیعی است که بخشی از بدهی مالی و بحران فعلی کمبود منابع مالی در شهرداری ناشی از سیاست‌های گذشته بود، اما نباید رکود و روزمرگی‌ فعلی در فعالیت‌های عمرانی شهرداری را بپذیریم‌.

وی با بیان اینکه طراحی بسته‌های سرمایه‌گذاری جهت اجرای پروژه‌های عمرانی که دارای توجیه اقتصادی هستند، می‌تواند به کمک پروژه‌های نیمه کاره بیاید، گفت: به طور نمونه می‌توان بسته سرمایه‌گذاری بخش دوم بزرگراه‌ صیاد در منطقه بازار را به صورتی تعریف کرد که هم از طریق عوارض بزرگراهی‌ و هم از طریق پارکینگ‌ها و فضای تجاری حاصل از اجرای پروژه‌ دارای توجیه اقتصادی شود.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: واگذاری زیرساخت‌های موجود جهت بهره‌برداری سرمایه‌گذاران پروژه‌های جدید می‌تواند در پروژه‌هایی نظیر مترو علاوه بر امکانات خود پروژه برخی زیرساخت‌های فعلی مورد تصدی‌ شهرداری را جهت بهره‌برداری و تأمین مالی به پروژه ضمیمه‌ کرد تا توجیه و جذابیت اقتصادی پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار