سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنتاگون: قصد همکاری با روسیه در ادلب را نداریم

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن قصد ندارد در زمینه مبارزه با تروریسم در ادلب با روسیه همکاری کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن برنامه خود را برای مبارزه موثر با تروریست‌ها در سوریه دارد. در بیانیه وزارت دفاع آمریکا تاکید شده است این کشور قصد همکاری با روسیه در مبارزه با تروریست‌ها در سوریه را ندارد.

در بیانیه روز شنبه پنتاگون آمده است: استراتژیست‌های نظامی آمریکا به راهکاری دست یافته‌اند که از آن به عنوان یک روش بهتر و متمرکز برای انجام عملیات ضدتروریستی در ادلب یاد می‌شود.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا به نقل از ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا آمده است: مقامات نظامی آمریکا بر این باور هستند که روشی موثرتر برای انجام عملیات مبارزه با تروریسم نسبت به عملیات‌های معمول در ادلب وجود دارد. وی اعلام کرد آمریکا درباره همکاری حرف نمی‌زند، بلکه منظور استفاده از قابلیت‌های خود برای شناسایی تروریست‌ها حتی در یک فضای شهری و بیرون راندن آنها با حداقل میزان تلفات در غیرنظامیان است.

در بخش دیگری از بیانیه پنتاگون  تاکید شده است: همچنین واشنگتن قصد دارد این کار را به تنهایی و بدون همکاری با هیچ یک از عوامل حاضر در منطقه انجام دهد. ژنرال دانفورد یادآور شد که او از زمان آغاز بحران در ادلب با والری گراسیموف، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه گفتگو نداشته است و در حال حاضر نیز برنامه‌ای برای گفتگو با همتای روس خود ندارد.

همچنین ارتش آمریکا بار دیگر درباره عملیات نیروهای دولتی سوریه در ادلب هشدار داد و مدعی شد چنین عملیاتی منجر به وقوع فاجعه انسانی در این منطقه خواهد شد. ژنرال دانفورد به خبرنگاران اعلام کرد: عواقب عملیات تهاجمی در این شهر منجر به رنج و آسیب شمار زیادی از غیرنظامیان خواهد شد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین نتایج حاصل از نشست سه جانبه میان سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه، که اخیرا در تهران برگزار شد را مورد انتقاد قرارد داد و بدون ارائه جزئیات بیشتر در این باره مدعی شد که این نشست با شکست مواجه شده است.

همچنین سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گزارش داد بنا به برآوردها حدود 20 تا 30 هزار تروریست با پنهان شدن در میان صدها هزار نفر سوری که از مناطق دیگر سوریه به این شهر آمده‌اند، وارد ادلب شده‌اند. استان ادلب آخرین پایگاه باقی‌مانده برای معارضان مسلح در سوریه است.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه پیشتر تاکید کرد آزادسازی ادلب یکی از اولویت‌های مهم برای عملیات نظامی سوریه به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

برچسب ها: پنتاگون ، آمریکا ، روسیه ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
ننگ بر امریکا
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
کسی احتیاج بکمک شما آمریکائیهانداردچون خودتون داعش رابوجودآوردیداولا، همه ی مسلمانان وسوریه ومقاومت وایران وروسیه یه خواسته دارندکه شما آمریکائیها از سوریه برید بیرون