وزارت دفاع روسیه از توافق سران تروریست‌ها در ادلب برای متهم کردن دمشق به انجام حمله شیمیایی خبر داد.

توافق نهایی تروریست‌ها بر سر انجام حمله شیمیایی ساختگی در ادلببه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه روسی آر تی در خبری به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد تروریست ها در نشستی در ادلب بر سر یک سناریوی «حمله شیمیایی» توافق کردند و قرار است دمشق را مسئول آن معرفی کنند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد تروریست ها قصد دارند تصاویر ساختگی حملات شیمیایی را در 4 شهرک برای این منظور به نمایش بگذارند.

ایگور کوناشینکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: نشست گروه‌های مختلف تروریستی از جمله جبهه النصره با حضور گروه موسوم به کلاه سفید‌ها (به اصطلاح امدادگران در مناطق تحت کنترل گروه‌های معارض مسلح در سوریه) هفتم سپتامبر (دیروز جمعه) در ادلب برگزار شد. شرکت کنندگان در این نشست درباره سناریو‌های آتی جهت صحنه سازی حملات با مواد سمی توافق کردند.

وی افزود در این نشست هماهنگی های نهایی برای اجرای یک سناریو و به تصویر کشیدن نمایشی ساختگی از استفاده از مواد سمی بوسیله دولت سوریه علیه ساکنان غیرنظامی در مجتمع های مسکونی در شهر «جسر الشغور» و مناطق مسکونی «سراقب»، «تنتفاز» و «سرمین» به انجام رسید.

کوناشینکوف همچنین تأکید کرد وزارت دفاع روسیه اوضاع سوریه و نیز اقدامات یگانهای مسلح کشورهای مختلف خاورمیانه را به دقت زیر نظر دارد.

مسکو اعلام کرد سناریوی حملات شیمیایی تروریست‌ها از یکشنبه شب آماده اجرا خواهد بود و به محض این که حامیان خارجی تروریست‌ها دستور دهند، این تروریست‌ها سناریوی حملات شیمیایی را اجرا خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار