سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشانی:

شهرداری متولی امر اشتغال نیست

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری متولی امر اشتغال نیست، گفت: هر آسیب اجتماعی که به خاطر اشتغال رخ دهد، گریبان شهرداری را خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی افشانی شهردار تهران در افتتاح نمایشگاه زنان و تولید ملی که عصر امروز(شنبه) برگزار شد، با تاکید بر اینکه بانوان باید خودشان ابتدا نسبت به حقوقشان باور داشته باشند، اظهار کرد: در این شرایط آن‌ها نمی‌توانند سهم 50 درصدی خود را داشته باشند.

شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان توسط بانوان راه‌اندازی شده‌اند، نقش بانوان را حائز اهمیت برشمرد.

وی در ادامه با نقل خاطره‌ای مربوط به 25 سال پیش که در استانداری سمنان بود، گفت: در آن زمان به من خبر دادند که یک خانمی در دل کویر پسته پرورش می‌دهد و هنگامی که برای بازدید رفتم، دید این زن چکمه پوشیده و بر روی تراکتور در حال کار کردن بر روی زمین است.

افشانی با تاکید بر اینکه کار بانوان فقط خیاطی نیست، تصریح کرد: بانوان در بسیاری دیگر از مشاغل جامعه می‌توانند اثرگذار باشند.

شهردار تهران افزود: اگر پست‌های مدیریتی در اختیار بانوان باشد، طبق آنچه تا امروز اثبات شده آن‌ها سالم‌تر کار خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ما در دوره‌ای پی بردیم که بانوان در ادارات سالم‌تر کار می‌کنند و درخواست‌های نامتعارف ندارند، تصریح کرد: کسانی که در کار تولید اشتغال دارند، باید توجه کنند که کاری بزرگ انجام می‌دهند چون کار تولید می‌تواند یک انسان را از تبدیل شدن به یک قاتل و یا مقتول نجات دهد.

افشانی تصریح کرد: تا زمانی که چشم‌ها به خزانه دولت باشد، نمی‌توان جامعه را به درستی اداره کرد و تا ما نگاهمان را از چاه‌های نفت قطع نکنیم، نمی‌توانیم در مسیر توسعه قرا بگیریم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه نباید منتظر کمک‌های دولتی بود، گفت: هرگاه با توجه به توانایی‌های فردی و جمعی به فکر تولید بودیم موفق خواهیم شد، اما اگر امیدمان به چاه‌های نفت باشد، به موفقیت نخواهیم رسید.

وی افزود: ما باید مانند خیلی دیگر از کشورها که از این منابع برای چرخ تولید استفاده می‌کنند، چشم خود را از فروش مواد خام برداریم.

افشانی با بیان اینکه ملت ایران برای کالای خوب بها می‌دهند و محصول خوب مشتری دارد، اظهار کرد: وقتی محصولی تجاری سازی می‌شود، باید به بازاریابی آن هم توجه کرد، زیرا مهم تر از تولید بازاریابی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری متولی اشتغال نیست، گفت: هر آسیب اجتماعی که به خاطر اشتغال به وجود می‌آید، گریبانگیر شهرداری می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین مخاطب آسیب‌های اجتماعی شهرداری است، گفت: این وضعیت در شرایطی وجود دارد که متولیان آن نهادهایی مانند وزارت کار و کمیته امداد هستند، اما شهرداری به عنوان متولی شهر تهران وظیفه خود می‌داند که از اشتغال حمایت کند.

افشانی با اشاره به شعار خود مبنی بر شهر زیست پذیر افزود: زیست‌پذیری یکی از واحدهای رشته شهرسازی است که شاخصه‌های مختلفی مانند حمل و نقل عمومی به آن مربوط می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت پذیری شهروندان در اداره شهر گفت: مشارکت پذیری تنها راهی است که می‌توان با تکیه بر آن مشکلات پیروز شد.

شهردار تهران بیان کرد: از اول به جای آن که زمینه مشارکت مردم را فراهم کنیم، سعی کردیم دلسوزی بدون تدبیر برای مردم داشته باشیم.

افشانی در ادامه با نقل خاطره‌ای از دوران مسئولیت خود در استانداری فارس گفت: آن زمان به آقای جهانگیری گفتم اگر یارانه را به من بدهید، من یک ناراضی باقی نمی‌گذارم.

وی با بیان اینکه ما 250 میلیارد تومان در استان فارس یارانه می‌دادیم، گفت: یارانه 45 هزار تومانی مبلغی نیست که کسی روی آن فکر کند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه حاکمان وظیفه دارند مردم را به گونه‌ای آموزش دهند که آن‌ها بهتر زندگی کنند، تاکید کرد: این موضوع کار ماست و باید برای تحقق آن تمام تلاش خود را به کار ببندیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.