سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام فراخوان اولین «مهرواره بوکه بارانه» منطقه‌ دو کشور

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان از اعلام فراخوان اولین «مهرواره بوکه بارانه» منطقه‌ دو کشور با حضور استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، قم، لرستان، مرکزی، همدان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سهیلا شیخی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: اولین مهرواره بوکه بارانه منطقه دو کشور به میزبانی کانون استان کردستان با هماهنگی معاونت فرهنگی کانون کشور آذرماه امسال همزمان با هفته وحدت در سنندج برگزار می‌شود.
وی افزود: «مهرواره بوکه بارانه» به منظور اشاعه زمینه‌های مناسب برای رشد نمایش های ایرانی و سنتی، حفظ و ثبت میراث‌کهن نمایشی ایران زمین و بهره بردن نسل جدید کودک و نوجوان و کمک به پشتوانه سازی هنرهای مردمی مهرواره هنرهای بومی و سنتی شکل گرفته است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان عنوان کرد: این مهرواره حاصل برنامه‌های فرآیندی و هدفمند مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
وی با اشاره به اینکه ساز و کار مشارکت اعضا در اجرای محتوای مهرواره در فضایی پرنشاط و دور از رقابت فراهم می شود، بیان کرد: مهرواره فرصت مناسبی برای جذب اعضا علاقمند به فعالیت‌های کانون و جلب مشارکت گروهی اعضا و خانواده‌ها را فراهم می‌کند.
شیخی ادامه داد: این مهرواره با موضوع آزاد در سه بخش نمایش‌های آئینی و سنتی، نغمه ها و آواهای محلی و بخش عروسکهای نمایشی برگرفته از عروسکهای بومی و سنتی برگزار خواهد شد.
وی در ادامه عنوان کرد: نوجوانان، اعضای مراکز ثابت، فراگیر و سیار ۹ تا ۱۸ سال می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در سخنانی هدف از برگزاری مهرواره بوکه بارانه را پرداختن به میراث گرانقدر دینی و ملی،پرداختن به فرهنگ بومی و اقلیمی، برقراری نسبت آیین‌های گذشته با آیین‌های مدرن و اقتباس از ادبیات کهن و قصه‌های عامیانه عنوان کرد.
وی در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند تا مورخه ۱۵ آبان ماه۱۳۹۷ CD آثار خود را به دبیرخانه مهرواره واقع در سنندج، خیابان طالقانی، خیابان ورزش، جنب پارک نسیم، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان ارسال کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن تماس۰۸۷۳۳۱۵۵۰۶۰حاصل کنند.
انتهای پیام/م

اولین «مهرواره بوکه بارانه» منطقه‌ دو کشوردرسنندج برگزارمی شود

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.