رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه از اعلام فراخوان نخستین کنگره کشوری آیین‌های عاشورایی خبر داد و گفت: این کنگره بعد از دوره برگزاری کنگره شعر عاشورایی به آیین‌های عاشورایی تغییر نام یافت.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،شهلا مژده با اشاره به اعلام فراخوان نخستین کنگره کشوری آیین‌های عاشورایی گفت: فراخوان نخستین کنگره کشوری آیین‌های عاشورایی قروه در سه بخش شعر، اجرای آیین‌های نمایش عاشورایی و عکس‌های عاشورایی (ویژه شهرستان قروه) منتشر شد.
 وی ادامه داد: پس از برگزاری ده دوره کنگره کشوری شعر عاشورایی در قروه در راستای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی منطقه این جشنواره به آیین‌های عاشورایی تغییر یافته و فراخوان نخستین دوره آن منتشر شد.
 وی معرفی ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان قروه در موضوعات مرتبط با فرهنگ عاشورایی، گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی به ویژه فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه، صیانت از آداب و سنن ایرانی، اسلامی و ایجاد فضای وحدت فرهنگی و اجتماعی مرتبط با فرهنگ عاشورا را از اهداف برگزاری نخستین کنگره ملی آیین‌های عاشورایی برشمرد.
 مژده عنوان کرد: تحکیم پیوند بین دین، هنر و رسانه با معرفی صحنه‌های عزاداری خاص ویژه محرم در قالب آثار فرهنگی، شناسایی و معرفی تأثیرگذارترین آیین‌های سوگواری، رصد فرهنگی عاشورا و آشنایی با توانمندی‌های نهفته در این زمینه و ... از دیگر اهداف این کنگره است.
 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه به تقویم اجرایی این کنگره اشاره کرد و افزود: این کنگره سراسری همزمان با ۲۸ و ۲۹ مهر امسال در شهرستان قروه برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند آثار خود را در بخش شعر تا ۳۱ شهریور ماه و در بخش عکس تا پایان دهه اول محرم ۹۷ به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.
 وی شرایط شرکت در بخش عکس را برای علاقه‌مندان آزاد دانست و عنوان کرد: این بخش ویژه شهرستان قروه بوده و عکس‌های ارسالی باید از محرم سال ۹۷ و به صورت شخصی گرفته شده باشد.
 مژده با بیان اینکه هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر ۵ قطعه عکس ارسال کند، افزود: علاقه مندان می‌توانند هم با تلفن همراه و هم دوربین عکاسی، عکس گرفته و با موضوع نگاهی به آیین‌های عاشورایی خاص و بومی در شهرستان قروه که شامل به تصویر کشیدن مراسم و آیین‌های عزاداری در ماه محرم در سطح روستا‌ها و شهر‌های قروه است، آثار خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.
 وی به بخش شعر کنگره آیین‌های عاشورایی نیز اشاره کرد و گفت: در این بخش شعرا در دو رده سنی جوانان زیر ۳۰ سال و بزرگسالان بالای ۳۰ سال می‌توانند آثار خود را به زبان فارسی ارسال کنند.
 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه همچنین بیان کرد: در این بخش آثار ارسالی می‌تواند در تمامی سبک‌ها و قالب‌های شعری باشد و از هر شاعر ۳ اثر پذیرفته می‌شود. 
 وی خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در نخستین کنگره کشوری آیین‌های عاشورایی قروه می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه کنگره به نشانی «استان کردستان، شهرستان قروه، شهرک فرهنگیان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه» ارسال یا به آدرس الکترونیکی Delbaranadabi۲۰۱۰@gmail.com بفرستند.
 مژده یادآوری کرد: شرکت کنندگان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان مراجعه و یا با شماره‌های ۰۸۷۳۵۲۴۷۴۲۰ و ۰۸۷۳۵۲۲۲۲۶۰ تماس حاصل نمایند.
انتهای پیام/م

فراخوان نخستین کنگره کشوری آیین‌های عاشورایی در قروه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار