سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس تجویز و مصرف منطقی دارو تاکید کرد:

داروخانه ها، تنها مکان عرضه مکمل ها‌ی سالم

کارشناس تجویز و مصرف منطقی دارو، داروخانه‌ها را تنها منبع عرضه انواع مکمل ها‌ی سالم بیان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،‌ دکتر مجید حنیفه کارشناس تجویز و مصرف منطقی دارو، مکمل‌ها راکامل کننده رژیم غذایی عنوان کرد و افزود: این داروشامل ویتامین، دارو‌های گیاهی و پروتئین هستند که در ارتقا و بهیود عملکرد سیستم بدن نقش داشته و نباید از آنه به عنوان جایگزین مواد غذایی استفاده کرد.

 وی با اشاره به اینکه مکمل‌ها باید خوردنی باشند نه تزریقی گفت: هرآنچه از این اقلام به صورت تزریقی دریافت شود مکمل نیست و به عنوان دارو محسوب می‌شود.

 دکتر حنیفه تقویت سیستم ایمنی، کمک به اصلاح کمبود ها‌ی تغذیه ای، کاهش سوء آلاینده‌ها و برطرف کردن نیاز به بعضی ویتامین‌ها را از موارد مصرف منطقی مکمل‌ها برشمرد.

 وی توجه به مقدار مصرف و مقدار تکمیلی توصیه شده مکمل‌ها را ضروری دانست و افزود: هرکدم از مکمل‌ها در صورت مصرف خود سرانه، بدون تجویز پزشک و مصرف بیش از حد عوارض سمی را به همراه خواهد داشت.

کارشناس تجویز و مصرف منطقی دارو با تاکید بر پرهیز از خرید و مصرف مکمل‌ها در روز‌های ابتدایی ورزش کردن گفت: تامین نیاز‌های تغذیه‌ای نوجوانان و جوانان آن‌ها را از مصرف این اقلام بی نیاز خواهد کرد.

دکتر حنیفه با بیان اینکه ممکن است برخی تلاش کنند با تبلیغات سوء نوجوانان و جوانان را مجبور به خرید مکمل‌ها کنند تاکید کرد: خرید و مصرف دارو‌ها را با مشورت پزشک و از داروخانه‌ها تهیه کنید.

وی افزود: کودکان و نوجوانان رشته‌های ورزشی ژیمناستیک، کشتی و دیگر ورزش‌ها که تاکید بر حفظ وزن دارند باید از طریق پزشک این مکمل‌ها را دریافت کنند.

انتهای پیام/ص. ف

مکمل‌های غذایی سالم را از داروخانه‌ها بخرید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.