سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ریابکوف هشدار داد؛

آمریکا نمی‌تواند از شورای امنیت برای صف‌آرایی علیه برجام استفاده کند

معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داد آمریکا اگر فکر می‌کند می‌تواند از شورای امنیت برای صف‌آرایی علیه برجام استفاده کند، در اشتباه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رادیو اروپای آزاد، انتشار خبرهایی درباره ریاست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بر نشست سازمان ملل درباره ایران (در مهرماه) واکنش ایران و روسیه را در پی داشت. واشنگتن هدف از این اقدام را افزایش فشارها بر تهران به بهانه آنچه «نقض قوانین بین الملل» خواند، عنوان کرده است.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، امروز (چهارشنبه) در واکنش به اعلام این خبر، گفت آمریکا اگر فکر می کند پس از خروج از برجام و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران، می تواند از شورای امنیت سازمان ملل متحد برای پیروزی بر دیگر اعضای این شورا استفاده کند، در اشتباه است.


بیشتر بخوانید: برگزاری نشست شورای امنیت درباره ایران به ریاست ترامپ!


ریابکوف با اشاره به اینکه جلسه بیست و ششم سپتامبر (چهارم مهر) می تواند فرصت مناسبی برای بحث درباره این موضوع (خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای) باشد، افزود آمریکا در این نشست کار آسانی نخواهد داشت. بر اساس گزارش اینترفکس، معاون وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد: آنها (آمریکایی ها) اشتباه می کنند اگر تصور می کنند می توانند از تریبون سازمان ملل به عنوان ابزاری برای صف‌آرایی مجدد (کشورها) تحت لوای خود استفاده کنند.

در ادامه این گزارش آمده است محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نیز در توییتی هشدار داد رئیس جمهور آمریکا در حال نقض قوانین بین المللی است و با قلدری در تلاش است دیگران را نیز به اقدامی مشابه وادارد. ظریف همچنین افزود ترامپ قصد دارد با سوء استفاده از فرصت ریاست بر شورای امنیت سازمان ملل متحد، نشستی را که 70 سال وقف موضوع فلسطین بوده است، به جلسه ای برای مقصر جلوه دادن ایران بابت وحشت و بلاهایی که خود آمریکا و مزدورانش در منطقه خاورمیانه باعث شده اند، تبدیل کند.

انتهای پیام/

هشدار مقام روس به آمریکا درباره استفاده ابزاری از شورای امنیت علیه برجام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.