سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشگیری از خسارات میوه در مناطق سردسیر و خشک

ارقام جدید میوه مقاوم به سرما برای پیشگیری از خسارات در مناطق سردسیر و خشک معرفی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، شکرالله حاجی وند مدیر کل دفتر امور میوه‌ای سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی در همایش ملی سمپوزیوم میوه‌ های ریز در دانشگاه منابع طبیعی ساری با اشاره به مشاهد سرمای زود هنگام امسال در استان‌های مختلف کشور و آسیب ۳ میلیون تن میوه گفت: برای پیشگیری از این خسارت‌ها ارقام جدید مقاوم به سرما به باغداران معرفی شده است.

وی افزود: به باغداران مازندرانی هم که دچار خسارات شدید در باغ‌ های گردو و گیلاس شدند ارقام جدیدی معرفی شده که پس از معضل سرما برگ دهی می‌کند.

حاجی وند به برپایی نشست‌های تخصصی برای جبران خسارت‌های باغداران در وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: مقرر شد در مرحله نخست خسارت باغ‌های دارای بیمه پرداخت و در مرحله بعد به صاحبان باغ‌ های خسارت دیده بدون پوشش بیمه‌ای با توجه به خسارت به بار آمده تسهیلات کم بهره اعطا شود.

شهیدی فر مدیر کل جهاد کشاورزی مازندران هم در این همایش با اشاره به وجود ۳۰۰ هزار هکتار اراضی شیبدار بدون استفاده در مازندران گفت: با برنامه‌های تدوین شده قرار است در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی شیبدار پایین دست و میان دست میوه‌های ریز با عملکرد مناسب کشت شود.

همایش ملی سمپوزیوم میوه‌ های ریز با نشست تخصصی در راستای به نژادی، ارزش غذایی و دارویی، نهاده سازی از تولید تا عرضه‌ی محصول، دوروزه به کار خود پایان می‌ دهد.

انتهای پیام/ م

معرفی ارقام جدید میوه مقاوم به سرما

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.