مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران از مشاهده آفت مگس میوه بر روی هلو و شلیل ارقام دیررس در برخی باغ‌های این استان خبر داد.

مشاهده آفت مگس میوه در باغات مازندرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به بازدید‌های میدانی از محصولات باغبانی ، مگس میوه بر روی هلو و شلیل ارقام دیررس در برخی از باغ‌های این استان مشاهده شد و کانون کوبی و پیشگیری از توسعه این مگس و خسارتی که ممکن است در آینده بر روی درختان مرکبات وارد کندانجام شد.

وی با توصیه به باغداران نسبت به برداشت میوه‌های رسیده مانند پرتقال والنسیا، انواع هلو، شلیل و انجیر برای خارج کردن میزبان از دسترس آفت مگس میوه افزود: جمع‌آوری و دفن میوه‌های ریزش یافته پای درخت در عمق بیش از ۵۰ سانتیمتر انجام شده و با نصب تله‌های جلب‌کننده فرمونی و سراتراپ به تعداد ۴۰ تا ۵۰ عدد در هکتار در کانون‌های آلوده برای شکار انبوه اقدام کنند.

زاغی گفت: برای پیشگیری از این آفت باغداران، طعمه پاشی با استفاده از پروتئین هیدرولیزات به میزان ۲ تا ۳ لیتر در ۱۰۰ لیتر آب و نیز ۲۰۰ سی سی حشره‌کش مالاتیون در قسمت‌های جنوبی درخت به صورت یک ردیف در میان در کانون‌هایی که شکار مگس در تله‌ها بیش از ۲ عدد در روز باشد انجام شود.

انتهای پیام /ر

مبارزه با آفت مگس میوه در باغات مازنردران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.