سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحصیل ۲۱۲ هزار دانش آموز ابتدایی در مدارس دولتی مازندران

۲۱۲ هزار و ۴۲۹ دانش آموز ابتدایی در مدارس دولتی مازندران تحصیل می‌ کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید عیسی میرشفیعی معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت: مهر امسال ۲۶۲ هزار دانش آموز ابتدایی، سال تحصیلی خود را آغاز می‌ کنند.

وی افزود: سال گذشته ۲۵۹ هزار دانش آموز ابتدایی در استان تحصیل می‌کردند و این رقم امسال به ۲۶۲ هزار و ۴۶۹ نفر رسید که افزایشی معادل ۳ هزار دانش آموز را نشان می‌ دهد.

میرشفیعی گفت: از کل دانش آموزان ابتدایی استان ۲۱۲ هزار و ۴۲۹ نفر در مدارس دولتی و ۵۰ هزار نفر در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌ کنند که آمار دانش آموزان مدارس غیر دولتی با روند کاهش ۳ هزار نفری روبرو بوده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران افزود: کل مدارس ابتدایی استان ۲۰۹۱ مدرسه است که ۱۷۳۹ مدرسه دولتی و ۳۵۲ مدرسه غیر دولتی است و ۵۰۰ مدرسه دخترانه، ۴۸۶ مدرسه پسرانه و ۱۱۰۵ مدرسه استان مختلط است.

میرشفیعی با اشاره به میزان کلاس درس ابتدایی گفت: در کل مدارس ابتدایی استان ۹۰۲۷ کلاس درس دولتی و ۲۵۲۶ مدرسه غیر دولتی داریم که در مجموع شامل ۱۱ هزار و ۵۵۳ کلاس درس است.

میرشفیعی با بیان اینکه ۱۶۳ هزار دانش آموز ابتدایی مازندران در مدارس شهری و ۹۶ هزار دانش آموز در مدارس روستایی تحصیل می‌ کنند، افزود: ۹ هزار و ۲۸۱ معلم ابتدایی در استان تدریس می‌ کنند که از این میزان ۸۶۸۸ معلم رسمی و پیمانی و ۵۹۳ معلم حق التدریس هستند.

انتهای پیام/ م

تحصیل ۲۱۲ هزار و ۴۲۹ دانش آموز در مقطع ابتدایی مدارس دولتی مازندران

برچسب ها: اخبار علمی ، کنکور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.